י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ישראלים ייכנסו לארצות-הברית בלי ויזה?

בקונגרס האמריקני יובא לאישור חוק שיגדיר את ישראל בקטגוריה ייחודית: "שותפתה האסטרטגית הגדולה” של ארה”ב • בסנאט מתחיל להסתמן רוב • ולמה ממשל אובמה כועס?

ניו-יורק. צילום ארכיון
ניו-יורק. צילום ארכיון

שתי הצעות חוק שיאפשרו לישראלים להיכנס לארה"ב ללא וויזה מציבות את ממשל אובאמה ואת שני בתי הקונגרס במסלול התנגשות.

חברת הקונגרס הרפובליקנית אליאנה רוס-ליטינן, יוזמת אחת מהצעות החוק, מקווה להשיג את אישור ועדת הקונגרס לענייני חוץ להצעתה עוד לפני יציאת הקונגרס לפגרה בחודש הבא. את הצעת החוק השנייה בנושא הגישה הסנאטורית הדמוקרטית, יהודיה אף היא, ברברה בוקסר, הפועלת להשיג תמיכה בסנאט.

להצעת החוק של רוס-ליטינן יש תמיכה דו-מפלגתית עם יותר מ-300 תומכים בקונגרס, ולהצעתה של בוקסר יש תמיכה של 45 סנאטורים שמקרבת אותה לרוב הנדרש 50 סנאטורים ויותר. חוק זה יעלה לדיון בוועדת הסנאט ליחסי חוץ בחודש ספטמבר.

על פי הצעות החוק, תהיה קטגוריה חדשה לבת בריתה של ארה"ב - "שותפתה האסטרטגית הגדולה", מה שיהפוך את ישראל למדינה היחידה בעלת הסיווג הזה. באותה המסגרת מתוכנן להכליל את ישראל ברשימת המדינות שאזרחיה יכולים לבקר בארה"ב לתקופה של עד 90 יום ללא ויזה, אותה תחליף הרשמה אלקטרונית טרם העלייה למטוס.

שתי הצעות החוק דורשות מישראל להתייחס באופן שוויוני לאזרחים אמריקנים ממוצא פלשתיני או מוסלמים המעוניינים להיכנס לגבולותיה. הצעת החוק בסנאט, לדוגמא, תדרוש שממשלת ישראל תעשה "כל מאמץ סביר, מבלי לסכן את ביטחונה של מדינת ישראל, על מנת להבטיח כי היתרי נסיעה הדדיים יורחבו לכל אזרחי ארצות הברית".

אולם בממשל וכמה מחוקקים המתנגדים לתכנית טוענים כי הם חוששים שהחקיקה לא מתייחסת באופן מספיק לאפליה הישראלית נגד הפלסטינים והערבים-אמריקנים המבקשים להיכנס לגבולות ישראל.
ויזה ארצות הברית קונגרס סנט אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד