ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הציונות הדתית חצויה

נפלה ההחלטה: בנט ונתניהו לא יוזמנו לישיבה

בישיבת מרכז הרב החליטו שלא להזמין את ראש הממשלה בנט לאירוע המרכזי ביום ירושלים, ובעקבות כך נכון לעכשיו גם את יו"ר האופוזיציה נתניהו - כדי לא להפוך את האירוע לפוליטי, מי שכן הוזמן הוא ח"כ סמוטריץ', שלא נכלל ברשימת הנואמים | רבנים מהחוג הליברלי זועמים על ההחלטה ומנסים לארגן אירוע אלטרנטיבי

נפלה ההחלטה: בנט ונתניהו לא יוזמנו לישיבה
בנט במרכז הרב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הטקס החגיגי המסורתי ביום ירושלים בישיבת מרכז הרב שיתקיים ביום ראשון הקרוב מעורר סערה פנים מגזרית בציונות הדתית. למרות שהמטרה של הישיבה לא להיקלע לחילוקי הדעות בעד ונגד הממשלה, הוחלט שלא להזמין את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו למעמד.

לאחר שנתיים שבהן החגיגות היו מצומצמות בשל מגבלות הקורונה, בישיבה עובדים לקראת האירוע המרכזי של יום ירושלים למגזר הדתי-לאומי, שבו משתתפים פוליטיקאים, רבנים ואישי ציבור. אלא שהשנה, הוחלט שלא להזמין כמעט פוליטיקאים במטרה לא ליצור פוליטיזציה באירוע.

הסיבה המרכזית לרצון לא להפוך את האירוע לפוליטי היא קודם כל החלטה הקודמת שלא להזמין את ראש הממשלה נפתלי בנט. בעקבות כך, גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לא קיבל הזמנה וגם לא אמור לקבל, למרות בקשות מצד לשכתו, לאחר שהיה מוזמן כשכיהן כראש ממשלה ואף הגיע לנאום כשכיפה לראשו.

נשיא המדינה הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

בישיבה מסבירים שהסיבה העיקרית לאי הזמנת בנט, היא העובדה שהממשלה בראשותו נשענת על מפלגת רע"מ, והרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל, ראש הישיבה המובהק לשעבר, התבטא בחריפות לפני עשרות שנים נגד ממשלה שנשענת על מפלגה ערבית.

האורח המרכזי של האירוע השנה בישיבה המרכזית של הציונות הדתית הוא נשיא המדינה יצחק הרצוג, כשהמטרה היא שהוא ימלא את חסרונו של ראש הממשלה. ייתכן והנשיא יעיר בנאומו על חסרונו של בנט ויעורר כעס מצד חלק מהקהל, בדומה לדבריו באירוע הזיכרון לציון 40 שנה לפטירת הרב צבי יהודה ז"ל שבו העביר הנשיא ביקורת את חלקים במגזר.

הפוליטיקאים הבודדים שכן הוזמנו הם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר 'הציונות הדתית' וחברי סיעתו. בלשכתו מאשרים כי הוא מתכוון להגיע, אך בישיבה אומרים שהוא לא צפוי לנאום על הבמה ולא נכלל ברשימת הנואמים.

ההחלטה שלא להזמין את בנט, רה"מ הראשון שחובש כיפה, התקבלה בכעס מצד רבנים המזוהים יותר עם הצד הליברלי בציונות הדתית. כמה מהרבנים החלו בשבוע האחרון לנסות לארגן אירוע אלטרנטיבי, שתוכנן להיערך במוצאי השבת, ערב לפני האירוע ב'מרכז הרב', אך לא בטוח אם יצא לפועל, כשלא ברור אם בנט יוכל להגיע אליו בשל אילוצי אבטחה וכן אם יהיה קהל גדול מספיק שימלא את האולם.

בנוסף, שורה של רבנים פרסמו השבוע מכתב, בו התנערו מהחרם; "כאבו לשמוע על ההחלטה להחרים את ראש הממשלה", וקראו להזמינו. בין החותמים נמצאים רב העיר שוהם ויו"ר ארגון רבני 'צהר' הרב דוד סתיו, הרב יואל בן נון, מראשי ישיבת הר עציון ועוד, אך בינתיים כמה מהם חזרו מהחתימה ויישרו קו אם החרמתו של בנט.

נפתלי בנט ישיבת מרכז הרב יום ירושלים בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד