ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לרגל יום השנה למלחמה

חסן נסראללה שוב מאיים "לפוצץ את האזור"

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר הערב בנאום לרגל יום השנה ליציאת צה"ל מדרום לבנון, כי ישראל חייבת לדעת שכל פגיעה במסגד אל-אקצא ובכיפת הסלע תפוצץ את האזור. דבריו נאמרים על רקע מצעד הדגלים ביום ירושלים

חסן נסראללה שוב מאיים "לפוצץ את האזור"
חסן נסראללה צילום: צילומסך

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (רביעי) לרגל יום השנה ליציאת צה"ל מדרום לבנון, והזהיר כי על הממשלה בישראל לדעת שכל פגיעה במסגד אל-אקצא ובכיפת הסלע תפוצץ את האזור. דבריו נאמרים על רקע צעדת הדגלים שתתקיים ביום ראשון.

לדברי נסראללה, בעוד כמה ימים צפויים להתרחש אירועים בירושלים שעלולים להביא לפיצוץ גדול: "זאת התגרות בכל העמים הערבים והאסלאמיים. עליהם לדעת שהמשך התוקפנות נגד מסגד אל-אקצא ועל המקומות הקדושים לנצרות ולאסלאם, יוביל לפיצוץ גדול ולהשלכות כבדות מנשוא. הציונים יודעים שהם לא יכולים ללכת למרחק הזה. יש להם את המשברים שלהם".

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, לגלג על כך שלפני כמה ימים צה"ל יירט בטעות מל"ט של צה"ל אחרי שנחשד כמל"ט של חיזבאללה: "זאת המציאות אצל האויב. מאז 1948 הוא לא היה חלש כמו שהוא עכשיו, בייחוד בזירה הפנימית. על כן על ממשלת האויב לא לבצע צעד שעלול להיות הרסני בעבור כל היישות הציונית ולאיים על קיומה". נסראללה גם ציין כי הכוננות של חיזבאללה נמשכת אל מול התרגיל הצה"לי והוסיף כי אחרי שהתרגיל ייגמר עוד כמה ימים, "הם יחזרו למצב שגרתי, אם האזור יהיה במצב שגרתי".

הכתב לענייני העולם הערבי ב'כאן חדשות', רועי קייס ציין כי "גם בנאום הזה בדומה לנאומים האחרונים מנהיג חיזבאללה הקדיש כר נרחב לקריאה שלו להנהגה בביירות להתחיל בקידוחים בשטח הימי השנוי במחלוקת בין ישראל לבין לבנון, מתוך הנחה שזהו הפתרון למצב הכלכלי הקשה של לבנון ונדרש רק מעט אומץ, כדברי נסראללה, כדי להוציא את הגז והנפט מהים".

גם הפלגים הפלסטינים מגיבים הערב, לאחר שקיימו מספר שיחות בימים האחרונים עם המתווכים בכל מה שנוגע לפרובוקציות של ישראל בירושלים ומסרו: "הודענו כי כל האפשרויות מונחות על הפרק על מנת להתמודד מול הפרובוקציות של הכיבוש, כולל האפשרות הצבאית".

עוד נמסר מפי המקורות כי ישראל הודיעה לפלגים כי המסלול של צעדת הדגלים יהיה כפי שהיה בשנים שעברו וכי המשטרה לא תאפשר לכמות המשתתפים בצעדת הדגלים להיות גדולה יותר מהכמות שהייתה בשנים הקודמות. עוד נמסר כי ישראל הודיעה כי לא יהיה כל שינוי במצב הקיים במסגד אל-אקצא וכי צעדת הדגלים תעבור מחוץ למסגד אל-אקצא ודרך שער שכם.

עוד נמסר מפי המקורות כי ישראל הודיעה למתווכים כי במידה וישוגרו רקטות מהרצועה התגובה תהיה משמעותית על הרצועה. מנגד, דווח כי הפלגים הודיעו למתווכים כי לא ישתקו על הפרובוקציות של ישראל והניסיונות לכפות עובדות בירושלים ולא יאפשרו "השתוללות של מתנחלים בירושלים" והוסיפו כי התגובה על הפרובוקציות תגיע מכל הזירות וביניהן רצועת עזה.

רועי קייס חסן נסראללה הר הבית דגלים יום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד