י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חרם אירופי: התיישבות ביו"ש - לא בהסכמים עם ישראל

האיחוד האירופי בהחלטה אנטי ישראלית: הפרדה בנושאי מימון בין גופים בתוך הקו הירוק לגופים השוכנים מעבר לו • אקוניס: "החלטה שגויה שלא תתרום למשא ומתן"

הפרלמנט האירופי. צילום: ויקיפדיה
הפרלמנט האירופי. צילום: ויקיפדיה צילום: ויקיפדיה

החלטה מעוררת מחלוקת התקבלה בנציבות העליונה של האיחוד האירופי: לפי ההחלטה, תיעשה בשנים הקרובות הפרדה ברורה בנושאי מימון בין גופים המתגוררים בתוך תחומי הקו הירוק בישראל לבין גופים הפועלים ביו"ש. מדובר בהנחיה שתפורסם באופן רשמי עוד ימים אחדים, כהמשך להחלטת שרי החוץ של האיחוד האירופי מדצמבר 2012.

הנחיה זו תשפיע גם על הסכמים משמעותיים עבור ישראל, דוגמת תוכנית המנהל והפיתוח האירופית שאמורה להיחתם בעתיד הלא רחוק. ישראל תצטרך כעת לקבל החלטה אם לחתום על התוכנית, שכן לפי ההנחיות החדשות, גופי מחקר מחוץ לקו הירוק לא יוכלו ליהנות מההסכם הזה והמימון שלו.

גורם באיחוד האירופי אמר הבוקר (ג) כי בישראל לא צריכים להיות מופתעים מן ההנחיה. "כבר חודשים ארוכים אנחנו מבהירים ומתריעים וחוזרים שוב ושוב על הנושא הזה, הנוגע להחלטה שהתקבלה כבר בסוף השנה שעברה על ידי שרי החוץ. הסעיף ההוא מתווה באופן ברור את עמדת האיחוד האירופי, ולכל הצדדים היה ברור שתוך חודשים אחדים תתקבל החלטה מהסוג הזה".

סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אופיר אקוניס, אמר בתגובה כי מדובר ב"החלטה שגויה ומצערת. צעדים מסוג זה - עוד לפני שהפלסטינים הודיעו שהם מוכנים לחזור בכלל למשא ומתן - מרחיקים את המשא ומתן המדיני ולא מקרבים אותו. יידעו גם באירופה - יהודה ושומרון הם אינם 'כבושים', הם ערש המולדת של עם היהודי".

ח"כ אלי ישי מש"ס הגיב: "יש להצטער כי האירופאים ממשיכים בהתנהלותם החד צדדית, תוך נקיטת פעולות בלתי לגיטימיות. עמדתם חשובה, אך חשובה יותר היא דעתם ואמונתם של אזרחי הארץ וחובת המדינה להבטיח להם ביטחון והגנה".
איחוד החלטה התנחלויות הסכמים נציבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד