י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא העברנו חוויה של הילולא"

מתן כהנא מודה בכישלון מתווה מירון: "אני לא בורח, נבחן את הכל"

סגן שר הדתות מתן כהנא הגיב במליאת הכנסת לבקשה להקים ועדת חקירה לקריסת מתווה מירון ואמר כי במשרד לשירותי דת  יוצאים כעת לתחקיר עומק של כלל הגורמים שהיו קשורים להילולת הרשב"י במירון, נכשלנו בהעברת החוויה. בכוונתי להציג את התוצאות לציבור

מתן כהנא מודה בכישלון מתווה מירון: "אני לא בורח, נבחן את הכל"
מתן כהנא צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ח"כ מאיר פרוש הציג הערב (רביעי) במליאת הכנסת את ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לאירועי מירון תשפ"ב ואמר "אני מציע להקים ועדת חקירה בכדי שנבדוק ויהיה לנו את האפשרות לתת לציבור תשובות מי הרס ועקר לציבור המאמין, הדתי, החרדי את החג הזה. ולו בכדי ששנה הבאה נוכל לקיים את האירוע בצורה נכונה ומסודרת".

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "בעקבות הכשלים בהתארגנות של הגורמים השונים להילולת רבי שמעון בר יוחאי, בל"ג בעומר השנה, וגרימת עגמת נפש לאלפים ברחבי הארץ שנשארו תקועים ללא אפשרות לעלות למירון, אני מבקש בזה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתדון על כל המכלול של ההכנות ההחלטות והיישום בשטח". 

השר לשירותי הדת לשעבר וסגן השר בהווה, ח"כ מתן כהנא עלה לדוכן מליאת הכנסת להגיב להצעה והודה בכישלון המתווה שהגה במשך חודשים רבים: "היו לנו שתי משימות באירועי הילולא", אמר כהנא ומנה; "הראשונה הייתה שלא יהיו מתים או פצועים חלילה, משימה בה עמדנו בהצלחה".

"המשימה השניה ובה נכשלנו", לדבריו, "רצינו שתהייה חוויה חיובית ומלאה של הילולא, עד שעות אחרי הצהריים סיפקנו חוויה בינונית מינוס ומשעות אחר אחר הצהריים הכל קרס והתוצאה הסופית היא לא טובה אני לא מתכוון להתחמק מכלום ולו בשביל שבשנה הבאה דברים לא יחזרו על עצמם. אנחנו נבדוק הכל, אנחנו מתכוונים לעשות תחקיר פנימי ולהוציא דו"ח מסודר על הכשלים שהיו ומה המסקנות לקראת שנה הבאה".

 

מתן כהנא ל"ג בעומר אירועי מירון מאיר פרוש ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד