י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דיווח אמריקאי

ישראל הודתה: עומדים מאחורי החיסול באיראן

גורמים רשמיים ישראלים הודו בפני ארה"ב כי הקצין חסן ציאד חדאירי חוסל על ידה בטהרן ביום ראשון מאחר והיה מנהיג של יחידה סמויה שהופקדה על חטיפות והרג של ישראלים וזרים אחרים ברחבי העולם, אך איראן אינה מכירה בקיומה של היחידה

ישראל הודתה: עומדים מאחורי החיסול באיראן
המחוסל, חסן ציאד ח'דאיארי צילום: תקשורת איראנית

בהלוויה בטהראן של קולונל בחיל משמרות המהפכה של איראן, גדשו אלפי אבלים את הרחובות סביב בית הקברות בקריאות "מוות לישראל" וקראו לנקום על הריגתו. מפקד כוח קודס, היחידה החזקה בתוך משמרות המהפכה האחראית על פעולות מחוץ לגבולות איראן, ומפקד משמרות המהפכה, נכחו שניהם, ורמז על חשיבותו של הקולונל שחוסל ביום ראשון האחרון מחוץ לביתו לאור יום בטהרן.

הוא נורה למוות מחוץ לביתו ברחוב מגורים שקט בטהרן, כאשר שני חמושים רכובים על אופנועים התקרבו למכוניתו וירו חמישה כדורים לתוכו, כך על פי כלי תקשורת במדינה. איראן האשימה את ישראל ברצח.

"אנחנו נגרום לאויב להצטער על כך ואף אחת מהפעולות המרושעות של האויב לא תישאר ללא מענה", אמר מפקד משמרות המהפכה הגנרל חוסיין סלאמי, בנאום ביום שני. חבר במועצה לביטחון לאומי של איראן, מאג'ד מיראמאדי, אמר שההרג הוא "בהחלט מעשה ידיה של ישראל", והזהיר כי לאחר מכן תבוא נקמה קשה, כך לפי התקשורת האיראנית.

על פי הדיווח היום (רביעי) ב'ניו יורק טיימס', הישראלים אמרו לאמריקאים שהחיסול נועד כאזהרה לאיראן להפסיק את פעולותיה של היחידה הסמויה בתוך כוח קודס המכונה יחידה 840, לפי פקיד מודיעין, שדיבר בעילום שם. על יחידה 840 מוטלת החטיפות וההתנקשויות של זרים ברחבי העולם, כולל אזרחים ופקידים ישראלים, כך לפי גורמי ממשל, צבא ומודיעין ישראלים. למעשה ישראל מודיעה רשמית כי הוא חוסל על ידי המוסד.

על פי הדיווח, הוא היה אחראי על פעולות היחידה במזרח התיכון ובמדינות השכנות לאיראן והיה מעורב במהלך השנתיים האחרונות בניסיונות פיגועים נגד ישראלים, אירופאים ואמריקאים אזרחים ופקידי ממשל בקולומביה, קניה, אתיופיה, איחוד האמירויות הערביות וקפריסין.

איראן מעולם לא הכירה בקיומה של יחידה 840. שני אנשים המזוהים עם משמרות המהפכה, שביקשו לא להזדהות מכיוון שאינם מורשים לדבר באופן רשמי. נתנו תיאור שונה משמעותית של תפקידו של הקולונל מזה שמסרו גורמים ישראליים.

הם אמרו שהוא היה מומחה לוגיסטי שמילא תפקיד מכריע בהובלת טכנולוגיית רחפנים וטילים ללוחמים בסוריה ולמיליצית חיזבאללה בלבנון הנתמכת על ידי איראן. הוא גם היה יועץ טקטי למיליציות שנלחמות בסוריה שאומנו וחמושו על ידי איראן, כך לטענתם.

מנגד, בישראל פורסם כי חסן ציאד חדאירי, הבכיר האיראני שחוסל, נקשר למספר פעולות נגד אזרחים ישראלים באסיה, אירופה ואפריקה. בנוסף מקורות ביטחוניים אירופאים אמרו לערוץ הטלוויזיה Iran International, דיווחו כי הוא היה אחראי על סדרת מבצעים נגד ישראלים ויהודים. ב-15 בפברואר 2012, מכוניתו של דיפלומט ישראלי בניו דלהי - הודו, התפוצצה לאחר שפצצה מגנטית הונחה על ידי שני רוכבי אופנוע איראניים. התפוצצה ופצעה קשה את אשתו של הדיפלומט והנהג שלה. ולעוד פעולות טרור רבות.

חסן סיאד חודאיארי חיסול באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד