י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"פולחן הדת אינו מוחלט"

תפילה בהר הבית: המחוזי הפך את החלטת השלום

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המשטרה נגד החלטת שופט בית משפט השלום שקבע כי תפילה בהר הבית אינה עבירה שבגינה יש להרחיק יהודים מירושלים והשיב את תנאי ההרחקה

תפילה בהר הבית: המחוזי הפך את החלטת השלום
חרדים בהר הבית צילום: מטה ארגוני המקדש והר הבית

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעור המשטרה בעקבות החלטתו של השופט ציון סהראי מבית משפט השלום בבירה, לפיה אין מקום להרחיק שלושה נערים שהשתחוו וקראו קריאת שמע בהר הבית. השופטת עינת אבמן כתבה בהחלטתה כי היא סבורה שהתנאי שנקבע על הרחקתם מהעיר העתיקה למשך 15 ימים הוא סביר ומידתי, ואמרה כי היא "אינה סבורה שהיתה הצדקה להתערב בשיקול דעתו של הקצין שכך קבע".

עוד כתבה השופטת כי "הזכות לממש פולחן דתי ולעלות להר הבית עומדת לכל יהודי, אך היא אינה מוחלטת, ועליה לסגת מפני אינטרסים אחרים - בהם השמירה על הסדר הציבורי ועל ביטחון הציבור".

עו"ד נתי רום המייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו מסר: "‏מרגע שניתנה ההחלטה בבית משפט השלום בירושלים, התחיל מסע לחצים ואיומים מטורף הן פוליטי, הן תקשורתי והן מצד ארגוני טרור, תוך התערבות גסה ובוטה, ותוך פגיעה בעצמאות בימ"ש, ותוך זיהום ההליך השיפוטי"

"היום כאשר הגענו לאולם בית המשפט חיכו לנו שמה, בכירים במשטרה, בשב"כ ובפרקליטות, וכן מערך הדוברות של הפרקליטות. כואב לראות כמה מדינת ישראל משקיעה על מנת לשמר את הפגיעה בחופש הפולחן, ואת האכיפה בררנית כלפי היהודים, דבר אשר מנוגד לחוקי יסוד, למוסר ולרוח הציונית. צר לי על החלטה שאינה משקפת את חוקי מדינת ישראל, ואינה מתאימה למדינה יהודית ודמוקרטית. 55 שנה אחרי שחרור ההר, לא בטוח שההכרזה הר הבית בידנו, עדיין עומדת בעינה, אנו בוחנים את צעדינו המשפטיים", סיים רום.

כזכור, ביום ראשון הורה בית המשפט השלום בירושלים על ביטול ההרחקות והתנאים המגבילים שניתנו למספר נערים יהודים לאחר שהשתחוו וקראו 'שמע ישראל' בשטח הר הבית. בהחלטתו ציין השופט ציון סהראי: "לטעמי, לא ניתן לומר שהשתחוות ואמירת קריאת שמע - בנסיבות התיק שבפני - מקימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, כפי שמחייב החוק. קשה להלום מצב ובו קריאת "שמע ישראל" בהר הבית תהווה עבירה פלילית של מעשה העלול להביא להפרת השלום". ההחלטה התקבלה במסגרת ערר אותו הגיש עו"ד נתי רום, מטעם ארגון חוננו, כנגד תנאי השחרור שהטילה המשטרה על הנערים.

בהחלטה הדרמטית, ציטט השופט את מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, שאמר לאחד מכלי התקשורת כי הר הבית פתוח וכי משטרת ישראל מאפשרת לכל מי שהגיע להתפלל בהר לקיים את פולחן הדת. "בנסיבות אלה, הצהרה פומבית של מפכ"ל המשטרה, ממנה עולה בבירור ובפירוש כי כל תושבי המדינה (והשטחים) רשאים לעלות להר הבית ולקיים את פולחן דתם, כשמה כן היא קוראת לכל מי שחפץ בכך לעשות כן", כתב השופט בהחלטתו.

"התנהגות העוררים נעשית בהתאם לקריאתו הפומבית של מפכ"ל המשטרה ובהתאם לחוק השמירה על המקומות הקדושים, ולא ניתן להחשידם בביצוע עבירה פלילית בשל כך", קבע השופט סהראי.

הר הבית פעילי הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד