י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מוות מסתורי

שופטת שהתנצלה בפני יריבו של פוטין מתה בנסיבות חשודות

שופטת שהתנצלה בפני יריבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מתה בנסיבות מסתוריות, היא שלחה פתק למנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני שמרצה עונש מאסר, וביקשה את סליחתו על כך שנאלצה לשלוח אותו לכלא. לאחר זמן מה, היא מצאה את מותה

שופטת שהתנצלה בפני יריבו של פוטין מתה בנסיבות חשודות
אילוסטרציה צילום: unsplash

השופטת נטליה רפניקובה, בת ה-50, שפסקה את דינו של אלכסי נבלני למאסר ממושך, בשל היותו מתנגד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הביעה חרטה בפני האסיר נבלני על שנאלצה לכלוא אותו.

נבלני חשף בדיון בבית המשפט לפני מספר ימים, שהיא העבירה לו פתק ובו הביעה חרטה על תפקידה בכליאתו, ושיבחה אותו כ"אדם אמיץ". מאוחר יותר פורסם שהיא מתה מקורונה, אבל נבלני מאמין שהיא נרצחה בגלל היושרה שלה בחשיפת שחיתות במשפטו.

פוליטיקאי מקומי במוסקבה אמר שהיא נהרגה עם נוביצ'וק, גז עצבים שאיתו הרעילו הרוסים את נבלני עצמו שכמעט מת ממנה. הפוליטיקאי ואדים קורובין פרסם כי "השופטת רפניקובה, שהחליפה את המאסר על תנאי של אלכסיי נבלני לעונש בפועל, מתה. משפחתה של השופטת לא הגיבה על מותה הבלתי צפוי. נבלני אמר בדיון האחרון שלו בבית המשפט, בו הופיע באמצעות וידאו, שהוא מוכן להיות בכלא "כדי להוכיח שלא כולם ברוסיה דומים" לפוטין.

הוא סיפר כיצד לאחר שכלאה אותו בפברואר 2021 היא העבירה הודעה באמצעות עורכי דינו כי היא "מצטערת על ההחלטה שלה ועל חלקה, ושהיא חושבת שאני אדם אמיץ". ואז הוא אמר: "זמן קצר אחר כך היא מתה מקורונה. אני לא רוצה לשער, אבל היא לא נראתה לי כמישהו בקבוצת סיכון גבוה, אז אם שופטים כלשהם רוצים להעביר לי מסר, תיזהרו שלא תמצאו את עצמכם במצבה".

בשבוע שעבר אמר אלכסי נבלני, המתנגד הבולט לפוטין במדינה - לשופט בדיון: "אני מתעב את בית המשפט שלך, את המערכת שלך. אתה, המערכת שלך ופוטין הם בוגדים נגד העם הרוסי, אני מוכן לשבת בכלא כדי להוכיח שלא כולם ברוסיה הם כאלה".

שופטת מוות מסתורי אלכסיי נבלני ולדימיר פוטין נשיא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד