כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

יום קריטי בכנסת - והנהגת ש"ס נעדרה

ח"כ יצחק כהן מש"ס הגיש הצעת אי אמון - אבל בחר להיעדר מהמליאה בזמן הדיון בהצעה • מאיר פרוש: "מגנה כל סוג של אלימות. מי שמחזיק אבן בשבת לא יכול להיות חרדי"

מליאת הכנסת. צילום: יצחק לב ארי
מליאת הכנסת. צילום: יצחק לב ארי

מחזה מביש נרשם אתמול (ב) במליאת הכנסת לאחר שהשר אורי אריאל, השר התורן מטעם הממשלה, מצא עצמו מול הצעת אי אמון של ש"ס, בזמן שחברי הסיעה שהגישו את ההצעה לא נכחו בדיון.

"זהו שפל חסר תקדים של האופוזיציה, שאנשיה מזלזלים בעבודת הכנסת ומגישים הצעות ללא תכלית ולא טורחים בעצמם להגיע לדיונים", אמר השר אריאל.

הצעת אי האמון של ש"ס עסקה בנושא: "הנטל הכבד על מעמד הביניים ושכבות המצוקה: 55% מההכנסה של הישראלים – לתשלום מיסים". ההצעה לא נומקה לאחר שח"כ יצחק כהן נעדר מהמליאה.
גם המועמד לעמוד בראש הממשלה החדשה, באם תתקבל הצעת אי האמון, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, נעדר.

לאור זאת לא נערכה הצבעה על הצעה זו.

במענה להערת ביניים של ח"כ ניסים זאב (ש"ס) בנוגע לנוכחות הח"כים במליאה, השיב יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין: "כשפתחתי את המליאה היו רק השר אריאל וסגן השר מיקי לוי".

לדברי ח"כ זאב: "זה לא הזמן לדיון כזה ערב ט' באב. המרגלים הוציאו את דיבת הארץ. ואז ותישא כל העדה את קולה וכל עם ישראל בכו. מספיק לבכות על דברים שאנו עושים לעצמנו. הממשלה האטומה הזו מביאה את חורבן בית שלישי. מאיפה בא התנאי למיצוי כושר השתכרות? תגידו שאתם לא רוצים לעזור לנזקקים. מה הקריטריונים הקשוחים הללו? בעיריית ירושלים היה מלאי דירות שסייעו לנזקקים עד שמכרנו את הדירות".

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה), שנכח בדיון, אמר: "ערב ט' באב, בו מתאבלים על חורבן הבית שנחרב על שנאת חינם, אינו הרגע המתאים להתנצח ולהתווכח. אנו באים במטרה לתקן ולשפר. כמו שאני מתפלל שלוש פעמים ביום, אני מגנה כל סוג של אלימות. דרך האלימות אינה מקובלת ביהדות. אדם שמחזיק אבן בשבת לא יכול להיות חרדי, אולי הוא מתחזה. כאשר אדם בכיר הופך את מיצוי כושר השתכרות לנושא מרכזי אצל שר האוצר ויכול להיות שהוא גם מאיים, שחוק שירות ביטחון יגיע עכשיו ברגעים אלו שמביאים תקציב כל-כך קשה, על מנת להסיט את תשומת הלב של תושבי מדינת ישראל. זה גורם לתסכול ומרמור של תושבי מדינת ישראל".

בשיחה עם בכיר ב'יהדות התורה' הוא הביע ביקורת על כך שקודקודי ש"ס, חברי הכנסת אריה דרעי ואריאל אטיאס, בחרו להיעדר ביום שבו ש"ס עצמה אמורה להשיב להצעת אי אמון, כמו גם ביום של דיון קריטי בוועדת החינוך בנושא חוק נהרי. החוק כמובן התקבל בסופו של דיון, ומשמעותו קריטית לגבי מערכת החינוך החרדית.

בלשכת דרעי השיבו בתגובה: "הם כל יום מתלוננים על משהו אחר, שיגישו תלונה רשמית".
שס דרעי אטיאס אי אמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד