י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האוקראינים לא מרוצים

נאט"ו "לא עושה כלום" כדי לעצור את רוסיה

אוקראינה טוענת כי "נאט"ו ממש לא עושה כלום כדי לעצור את רוסיה" | שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, האשים את נאט"ו כי היא "לא עושה כלום" לנוכח הפלישה של רוסיה לארצו "אני מצטער לומר את זה"

נאט"ו "לא עושה כלום" כדי לעצור את רוסיה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה שיבח את האיחוד האירופי על "החלטותיו המהפכניות לתמוך בקייב", אך אמר שהברית הצבאית של נאט"ו "הושבתה לחלוטין".

בנאום בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, אמר קולבה: "נאט"ו כברית, כמוסד, מושבתת לחלוטין ולא עושה כלום. אני מצטער לומר את זה".

הוא אמר כי בתחילת המלחמה של רוסיה באוקראינה, "היה תחושה ציבורית לפיה נאט"ו הוא הכוח החזק, והאיחוד האירופי מסוגל להביע רק רמות שונות של דאגה", ואמר כי "מלחמה היא תמיד מבחן שמוריד את המסכות, ומסתבר שנאט"ו לא עושה כלום". קולבה שיבח את האיחוד האירופי על "ההחלטות המהפכניות, פורצות הדרך, שאפילו הם עצמם לא ציפו לקבל", והדגיש כי כמה מבעלי ברית נאט"ו "עוזרים לנו".

הוא גם דחה את טענת מוסקבה שהיא מוכנה לספק מסדרון הומניטרי לספינות הנושאות מזון שיעזבו את אוקראינה, בתמורה להסרת כמה סנקציות. הוא אמר לקהל בדאבוס שם מתקיים כינוס כלכלי. "לא יכולתי למצוא דוגמה טובה יותר לסחיטה ביחסים בינלאומיים, אם מישהו קונה את זה, אני חושב שיש בעיה עם אותו אדם, ואסור לנו לבזבז יותר מדי זמן בניסיון להבין מדוע אותו אדם מעלה את הנקודה הזו".

שר החוץ גם אמר כי התוכנית של רוסיה, לקדם את תהליך מתן האזרחות הרוסית לתושבי אזורי הכיבוש הרוסי באוקראינה, מפרה את החוק הבינלאומי. הצהרתו באה לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, חתם על צו המאשר תהליך מתן אזרחות רוסית לתושבי אזור חרסון וזפוריז'יה הכבושים באוקראינה.

נאט''ו מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד