כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יומיים לפני הבחירות: בג"צ ידון בפסילת הרב אליהו

במטה הרב שמואל אליהו זועמים על היועץ המשפטי: "עד לרגע זה לא קיבלנו שום הודעה" • התנועה למשילות מאיימת לפנות לבג"ץ נגד היועץ: "חריגה בוטה של היועץ מסמכותו"

הרב שמואל אליהו. צילום: פלאש 90
הרב שמואל אליהו. צילום: פלאש 90

הודעת היועץ המשפטי לממשלה אמש כי לא יגן בבג"צ על מועמדותו של הרב שמואל אליהו, המתמודד לכהונת הראשון לציון בבחירות לרבנות הראשית, נחתה בהפתעה על אנשי מטה הרב אליהו.

דיון בעתירה הקוראת לפסול את הרב אליהו צפוי להתקיים ביום שני הבא - יומיים לפני מועד הבחירות - ביום רביעי יז אב.

תחילה הודיעו אנשי המטה כי יתמודד למרות החלטת היועץ. בהמשך חשף רונן צור, יועץ התקשורת של הרב: "זו חוצפה שקראנו על החלטת היועץ דרך האינטרנט", וסיפר כי "עד לרגע זה לא קיבלנו שום הודעה על כך מהיועץ".

גם התנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבה בחריפות על ההחלטה. לדבריה, "אם אכן נכונים הדברים, מדובר בחריגה בוטה של היועץ מסמכותו, שאין להשלים עמה. חוק הרבנות הראשית לישראל, שהוא החוק שעל פיו נבחר רב ראשי, אינו מקנה כל מעמד ליועץ המשפטי לממשלה לסנן מועמדים, ובוודאי לא על בסיס התבטאויות כאלה או אחרות.

"אם יש ממש בדיווח, צעד זה פוגע בשלטון החוק ובאמון הציבור במוסד היועץ, ובמערכת המשפט בכללותה. מוטב יעשה היועץ המשפטי לממשלה אם יעסיק את עצמו בתפקידיו הרבים והחשובים, ולא יפלוש לתחומים לא לו.

"מצופה מאיש הטוען לייצג את שלטון החוק שינהג כחוק", אומרים בתנועה, ומוסיפים כי ימתינו לקבלת עמדתו הרשמית של היועץ, ולאחר מכן תישקל פנייה לבג"ץ בנושא.

בתוך כך, ח"כ מיכל רוזין ממרץ פנתה לשר הדתות בדרישה להדיח את הרב אליהו מרבנות העיר צפת.
הרב שמואל אליהו יועץ משפטי חוק סמכות בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד