כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אזולאי תובע: יום שבתון בצום תשעה באב

עובדי מדינה אינם נהנים מיום שבתון בתשעה באב • במכתב מלפני שנה הבטיח נציב שירות המדינה לח"כ אזולאי שינוי במצב, אך במכתב מאמש חזר בו • ומה קורה ברמדאן?

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

האם ט' באב הוא יום שבתון לעובדי המדינה? תלוי לאיזה מכתב של נציב שירות המדינה מתייחסים: בשנה שעברה פנה ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) במכתב לנציב שירות המדינה בנושא הוספת ימי שבתון לעובדי המדינה. נציב שירות המדינה משה דיין שדן בנושא שיגר לח"כ אזולאי מכתב ובו כתב: "בהזדמנות זו אני מוצא לנכון לעדכנך כי בעקבות הבדיקה האמורה בנציבות שירות המדינה הוחלט על הוספת יום הצום ב-ט' באב לרשימת ימי השבתון לעובדי המדינה".

אלא שהחלטות לחוד ומעשים לחוד. בנציבות שירות המדינה נשמעו קולות אחרים, ובמייל ששיגר מאוחר יותר נאדר אלקאסם, מנהל תחום תכנון ובקרה בנציבות שירות המדינה, הוא הבהיר כי ט' באב טרם הוכר כיום שבתון.

יו"ר וועד העובדים הארצי ברשות לאכיפה וגביה, אלי אלבז, הביא לידיעת ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) כי בנציבות שירות המדינה לא יודעים על החלטת הנציב משה דיין.

במכתב נוסף ששיגר ח"כ אזולאי לנציב, הוא עדכן אותו כי מכתבו אינו בתוקף וכי בנציבות פועלים בניגוד להחלטתך. דיין בחר להשיב לח"כ אזולאי רק אמש, וכתב לו: "לאחר בחינה כוללת הוחלט כי לא יהיה זה נכון לעת זו לקבוע את יום ט' באב כיום חופש".

מנציבות שירות המדינה נמסר כי עובדים הצמים ביום זה זכאים לקיצור יום העבודה עקב הצום. וניתן לאפשר להפוך את תשעה באב ל'יום בחירה'.

ח"כ אזולאי אמר בתגובה לדברים: "אני סבור כי קיימת אפליה בין יהודים לערבים בנושא, שכן בימי צום הרמאדן זכאים העובדים המוסלמים לקיצור שעות העבודה העולות לסך של כ-6 ימי שבתון. מיד לאחר ט' באב נסדיר את הנושא בחקיקה. ניכר כי ההחלטות המתקבלות בנציבות שירות המדינה נעשות ברוח הקואליציה השולטת באותה תקופה".
דוד אזולאי צום תשעה באב עובדי מדינה חופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד