כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הנפטר ביקש להיקבר במירון • הגראי"ל הורה: לקיים הצוואה

הרב חיים אוחיון ז"ל, שנפטר בגיל 39 לאחר מחלה קשה, ביקש בצוואתו להיקבר במירון, סמוך לקבר רבי יוחנן הסנדלר • הגראי"ל הורה: לקיים את צוואתו

הרב חיים אוחיון ז"ל
הרב חיים אוחיון ז"ל

לא בכל יום מתקיימת הלוויה ביישוב מירון, בוודאי לא של נפטר שלא התגורר במירון מעודו, וביותר - כאשר מקום קבורתו נועד להיות בסמיכות לציונו של רבי יוחנן הסנדלר.

הנפטר הוא הרב חיים אוחיון זצ"ל מבני ברק. הרב אוחיון נמנה עם לומדי כולל הרשב"י, בהמשך הצטרף למעגל לומדי הכולל של הגרש"ב סורוצקין, ובאחרית ימיו כיהן כר"מ בישיבת 'כתר תורה'.

הרב אוחיון לקה במחלה ממארת וקשה באיזור עורק הריאה לפני תקופה קצרה. מיקומה של המחלה הוא נדיר, ובארץ אין כלל ניסיון בטיפול באיזור זה. בסיוע של הרב אלימלך פירר, יו"ר עזרה למרפא, הוטס המנוח לגרמניה, שם טופל על ידי הרופא הטוב ביותר בתחום, שאף אצלו מדובר בסך הכול בפעם השנייה בה נתקל במקרה שכזה. לאחר הניתוח שכב הרב אוחיון מורדם ומונשם, אך למגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה, לאחר זיהום קשה שפקד את ריאותיו והרופאים לא הצליחו להתגבר עליו.

עוד בנושא:
טרגדיה: בן רבה של אופקים נפטר • הותיר שמונה יתומים

לדברי בני משפחתו, נהג תמיד לנסוע לקברי צדיקים, ובמיוחד חש התעלות רבה ליד ציונו של רבי יוחנן הסנדלר ע"ה. גם לפני שהוטס לגרמניה, עשה סבב בקברי הצדיקים. לאחר מכן, רשם צוואה קטנה ובה כתב כי ברצונו שיקברוהו ליד רבי יוחנן הסנדלר, כשהוא מוסיף 'ונימוקי עמי' בלא לפרט.

"בכל התקופה הקשה, ובעצם כל ימי חייו, היה שגור בפיו הפסוק: 'בך ה' בטחתי אל אבושה לעולם', כמקור לתקווה ולייחול כי הטוב יגיע וה' יחוס עליו. הרגישו שהוא נתון בהתעלות מיוחדת בשנה האחרונה, כמתכונן לקראת הבאות". הם מוסיפים בכאב.

אחד מאברכי הכולל שלמד במחיצתו מספר, כי שאל ממנו ספר קודש כלשהו. הספר היה מונח בביתו זמן רב, וכאשר פעם פגשו, אמר לו השואל: "לא נעים לי ממך, אני חייב להחזיר לך את ספרך". אבל הרב אוחיון שקיבל כל אדם בסבר פנים יפות ואהב לסייע לכל אחד, נענה ואמר לו ברוך: "לא נורא, תתרום את הספר לבית כנסת..."

עם היוודע דבר הפטירה, פנו בני המשפחה לגראי"ל שטיינמן וסיפרו לו על צוואתו. הגראי"ל הורה לקיימה כלשונה, לבצע את רצון המנוח ולהטמינו במירון.

המנוח שנפטר בגיל 39 שנה בלבד, הותיר אחריו אשה הרה סמוך ללידתה, ושמונה ילדים יתומים.

ארונו הגיע ארצה היום בשעות אחר הצהריים, ומשם הוסע ל'מעייני הישועה' בבני ברק, לשם ביצוע הטהרה.

זמני ההלוויה: בשעה 21:30 מבית ממדרש 'תפארת נחמן' ברחוב אבן שפרוט בבני ברק ליד טחנת הקמח ורחוב סוקולוב. לאחר ההספדים המסע יצא לכפר מירון. אוטובוסים יוצאים מאופקים החל מהשעה 20:00 ליד בית הכנסת שארית יעקב.

בני משפחת המנוח מספרים, כי הוא הותיר אחריו חובות כבדים, בין היתר כתוצאה מהטיפול הקשה, והם קוראים לנדיבי העם, להרים עזרתם וסיוע למען האלמנה ושמונת יתומיה.
אוחיון לוויה קברי צדיקים ריאה כולל הרשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד