כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

משרד המשפטים: חובה לחדש 'הכושר' של הרב יצחק יוסף

משרד המשפטים קבע: "על מועצת הרבנות הראשית להתכנס עד מחר ולהכריע בשאלת חידוש הכשירות של הרב יצחק יוסף" • ומי לא ישתתף בישיבת מועצת הרבנות

הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן
הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן

שאלת כשירותו של הגאון רבי יצחק יוסף, מועמד תנועת ש"ס לכהונת הרב הראשי הספרדי, נבחנה ביומיים האחרונים במשרד המשפטים. זאת בעקבות פניה של הרבנות הראשית, לאחר חשיפת אתר 'בחדרי חרדים', כי תעודת הכושר אינה בתוקף.

"לאחר בחינת הנושא נמצא, כי על מועצת הרבנות הראשית להתכנס עד מחר 17/7/13, היום האחרון שבו ניתן להגיש מועמדות לכהונה, ולהכריע בשאלת חידוש הכשירות לכהן כרב עיר, שניתנה לרב יצחק יוסף", נאמר בהודעת משרד המשפטים. "אם וככל שתכריע המועצה על חידוש הכשירות כאמור, יהיה הרב יצחק יוסף כשיר להיבחר כרב ראשי.

"יצוין, מהבחינה שנערכה על ידי משרד המשפטים עולה כי החלטת מועצת הרבנות הראשית בעבר שלפיה הוענקה הכשירות לרב עומדת במבחני הסבירות. כעת נדרשת אך פעולה של חידוש הכשירות כאמור, ולצורך כך מתחייבת קבלת החלטת המועצה בעניין".

בכינוס מועצת הרבנות הראשית שיתקיים היום (ד) צפויים להשתתף הרבנים יצחק דוד גרוסמן, יצחק פרץ, שמעון אליטוב, יעקב רוז'ה, שלמה שלוש, יוסף גליקסברג ורפי פרץ.

לא ישתתפו: הרבנים הראשיים הגר"ש עמאר (קרוב משפחה) והגר"י מצגר (נבצר), והרבנים אברהם יוסף, ישראל מאיר לאו, יעקב שפירא, יהודה דרעי, שמואל אליהו, יצחק רלבג ורצון ערוסי.
הרב יצחק יוסף משרד המשפטים הרבנות הראשית בחירות מועצת הרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד