כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

פיגוע דקירה בעיר העתיקה: אברך נפצע קל עד בינוני

חרדי בן 33 שהיה בדרכו עם שניים מחבריו חזרה מתפילה בכותל - נדקר סמוך לשער שכם • פונה במצב בינוני ל'שערי צדק', עם דקירות במותן ובחזה • מרדף אחר הדוקרים

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

פיגוע לאומני בעיר העתיקה: הערב, סמוך לשעה 21:10, נדקר אברך חרדי בן 33 , בעת שצעד ברחוב סולטן סולימן בעיר העתיקה, סמוך לשער שכם בירושלים.

הדקור, אברך תושב שכונת גאולה, היה בדרכו חזרה אל ביתו מתפילה בכותל המערבי, יחד עם שניים מחבריו. הדוקרים הערבים נמלטו מהמקום אל עבר התחנה המרכזית בעיר העתיקה. כוחות משטרה גדולים עורכים סריקות לאיתורם.

הפצוע - גיסו של חבר מועצת העיר ירושלים אשר מישאלי - טופל על-ידי צוות מד"א ירושלים, ופונה במצב בינוני עד קשה, עם שתי דקירות בחזה ואחת במותן - לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, שם הוכנס לחדר ניתוח.

מישאלי עצמו ביקש מהציבור להתפלל לרפואת האברך משה בן שולמית. "המשפחה סומכת את ידה על משטרת ירושלים והשב"כ שיתפסו בקרוב את המפגעים ושולחיהם".

חובש 'צוות הצלה' סיפר ל'בחדרי חרדים', כי על פי דברי הפצוע, הוא הלך יחד עם עוד שניים, שנמלטו כאשר המחבלים החלו לדקור אותו.

קובי מנדלסון, כונן 'צוות הצלה', שטיפל באירוע: "הגעתי לזירת האירוע והענקתי סיוע רפואי ראשוני, יחד עם צוות נט"ן של מד"א לפצוע שנדקר בחזה וביד. הפצוע מפונה בשעה זו לחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק, כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה".

אריאל ליטמן, חובש ונהג מד"א, סיפר בשיחה ל'בחדרי חרדים', כי בעקבות ההמולה והתאספות צעירים באיזור הדקירה, "הפצוע בן 30-35 הובא אלינו בסיוע המשטרה, כשהוא סובל מדקירות בחזה ובמותן. הוא היה בלחץ ולא ממש הבין מה הבלגן סביבו, ותוך כדי הפינוי לבית החולים קיבל טיפול רפואי ראשוני".

דוברת בית החולים, שוהם רוביו, מסרה ל'בחדרי חרדים': "מצבו של הדקור מוגדר קל עד בינוני. לא מדובר בדקירות עמוקות".

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, אמר: "מזועזע מהמעשה הנפשע של פגיעה ביהודים שבאו לבכות על חורבן בית המקדש וקורא למשטרה לשים את היד על המפגעים ושולחיהם. מקווה כי במהלך החודש הקרוב חודש הרמדן תתוגבר השמירה בדרכים המובילות אל הכותל, כדי שחלילה לא ישנה מקרה מאין זה".

נא להתפלל עבור משה בן שולמית, לרפואה שלמה.

פיגוע דקירה אברך העיר העתיקה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד