ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

על המשמר • קיבוצניקים יאבטחו חיילים חרדים

התנועה הקיבוצית מגייסת מתנדבים שילוו חיילים חרדים בירושלים ובני-ברק • חייל חרדי ל'בחדרי חרדים': "המשטרה היא זו שמוטלת עליה החובה להגן עלינו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

התנועה הקיבוצית החליטה להקים מערך של מתנדבים שילוו חיילים חרדים בירושלים ובבני ברק.

הבוקר (ג') נשלח למזכירויות הקיבוצים מכתב, בו מציעה התנועה הקיבוצית להצטרף לכוח מתנדבים שמשימתו תהיה להגן בימי חמישי ושישי על חיילים חרדים במרכז ירושלים ובני ברק.

"המתנדבים יהיו בחורים, מגיל צבא ועד גיל 80, קרי מזג ואכפתניקים", מפרט יואל מרשק, מנהל מחלקת המשימות שמארגן את המבצע, ומוסיף: "כוח המתנדבים יתרכז בשכונת מאה שערים בירושלים, סמוך לצומת הרחובות "שרי ישראל - רש"י. כל חייל שיעבור דרכנו - נלווה אותו רגלית או ברכב.

"במידה וייווצרו תנאים מאיימים - נשמור על החייל בגופנו, ונזעיק טלפונית את המשטרה. הליווי שלנו יעשה ללא שום כלי נשק- חד או קהה".

הליווי יתקיים מדי יום חמישי בשעות 12:00 - 21:00, וביום שישי בין השעות 10:00 - 18:00.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי, אמר: "השירות הצבאי והלאומי הוא ערך חשוב. צעירים חרדים שבחרו להתגייס לצה"ל עשו מעשה אמיץ והם ראויים לכל שבח. ההתקפות האלימות על הצעירים החרדים שבחרו להתגייס מצד חבריהם לעדה החרדית - בזויות והמדינה הייתה צריכה לפעול בתקיפות למגרן".

עם זאת טוענים חיילים חרדים כי מדובר בתוכנית שתוביל לפרובוקציות ותו לא. "צריך שהמשטרה תתחיל לטפל במסע ההסתה נגדינו", אומר יוסף ז', חייל חרדי המשרת בשח"ר, "המסע מתנהל מזה חודשים ללא שהמשטרה עושה דבר. כל השאר הינו מיותר ולא מועיל".
קיבוץ חרדים חיילים צה''ל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד