י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האמריקאים מתערבים בחגיגות

מחשש למהומות: בממשל ביידן לוחצים לשנות את מצעד הדגלים

ממשל ביידן דוחף את ישראל להזיז את מצעד הדגלים ביום ירושלים הרחק משער שכם והרובע המוסלמי של העיר העתיקה | בעוד תומכי המצעד רואים בו חלק בלתי נפרד מחגיגות יום השנה לאיחוד י-ם ב-1967, הפלסטינים טוענים על פגיעה בשגרת חייהם וארגוני הטרור מאיימים בהסלמה 

מחשש למהומות: בממשל ביידן לוחצים לשנות את מצעד הדגלים
מצעד הדגלים צילום: קובי גדעון, לע"מ

ממשל ביידן לוחץ על ישראל להזיז מחדש את מצעד הדגלים של 'יום ירושלים' הרחק משער שכם והרובע המוסלמי של העיר העתיקה, כך אמר גורם ישראלי ל"טיימס אוף ישראל".

הצעדה אמורה להתקיים ביום ראשון, כשהשר לביטחון פנים עמר בר לב אישר את המסלול המסורתי מכיכר ספרא לכותל דרך הרובע המוסלמי.

לטענת הפלסטינים, בעלי חנויות פלסטינים בעיר העתיקה נאלצים להיסגר מוקדם ביום הצעדה כדי לפנות מקום לצועדי הימין. מנגד, תומכי העצרת רואים בה חלק בלתי נפרד מחגיגת יום השנה לאיחוד ירושלים ב-1967.

על פי הדיווח המאמצים של ארה"ב לשנות את ההחלטה של מקבלי ההחלטות הישראלים עדיין לא נשאו פרי, "למרות שגם שר הביטחון בני גנץ וגם שר החוץ יאיר לפיד מסכימים שלעצרת יש אלמנטים דליקים". כך אמר הגורם הישראלי. ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בעזה פרסמו אזהרות לישראל מפני מתן אפשרות לביצוע הצעדה.

דובר משרד החוץ הישראלי הגיב כי "ארה"ב הביעה שוב ושוב את דאגה לגבי האלימות האחרונה בירושלים וברחבי ישראל והגדה המערבית. אנו ממשיכים לקרוא לכל הצדדים לעשות את המקסימום כדי לנהוג באיפוק ולהימנע מפעולות פרובוקטיביות". המשטרה תציב 3,000 שוטרים כדי לאבטח את העצרת.

ישראל העבירה הודעות לחמאס דרך מצרים וקטאר, והזהירה כי היא תפגע בעזה אם ארגון הטרור יירה רקטות לעבר ישראל בגלל מצעד הדגלים. ביום רביעי פרסמה שגרירות ארה"ב בירושלים אזהרה, האוסרת על עובדיה להיכנס לעיר העתיקה בכל עת ביום ראשון.

מהשגרירות נמסר כי אסור לעובדי ממשלת ארה"ב להיות בעיר העתיקה לאחר רדת החשיכה או בימי שישי, אסור להשתמש בשער שכם, ושער האריות, ואסור להיכנס לעיר העתיקה "בשום זמן ביום ראשון, 29 במאי".

מצעד דגלים ג'ו ביידן שער שכם רובע מוסלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד