י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שלושה חודשים למלחמה

יד לאחים קלט 320 משפחות פליטים שברחו מהתופת באוקראינה

בשיתוף פעולה מפעים ופורץ דרך עם הוועד להצלת יהדות אוקראינה שע"י חסידות סאטמאר בקרית יואל, הצליחו אנשי המחלקה המיוחדת שהוקמה לשם כך במהירות בזק ביד לאחים לקלוט באופן מושלם את מאות המשפחות, לדאוג לרישום הילדים למוסדות חינוך תורניים ולהצעיד את ההורים בבטחה בדרך החדשה שהם עושים בחייהם

יד לאחים קלט 320 משפחות פליטים שברחו מהתופת באוקראינה
אנשי יד לאחים בפעילות יהודית עם העולים מאוקראינה בדירותיהם החדשות צילום: יד לאחים

בשעה שבעולם ציינו השבוע שלושה חודשים לפרוץ המלחמה באוקראינה, בארץ נמשכת כל העת קליטתם הרוחנית והגשמית של הפליטים היהודים שברחו בחוסר כל.

לפני כחודשיים פורסם כי אל מול הפעילות המיסיונרית הענפה בגבול מולדובה-אוקראינה שנועדה לנצל את מצוקת היהודים הנמלטים על נפשם מאוקראינה המופצצת, יד לאחים משיב מלחמה שערה ועושה מאמצים כבירים לבלימת התופעה. היום התיר הארגון לפרסם כי במסגרת הפעילות הזו הצליחו הפעילים בס"ד להציל עד כה 320 משפחות יהודיות המונות בסך הכול 729 נפשות מליפול בזרועות המיסיונרים שארבו להם.

עם הגיעם לארץ נקלטו העולים על ידי אנשי המחלקה המיוחדת שהוקמה במהירות ביד לאחים תוך פרישת חסות פיננסית ופיזית של הוועד להצלת יהדות אוקראינה שע"י חסידות סאטמאר בקרית יואל, כשאנשי המחלקה, עולים חדשים בעצמם, יוצרים עמם קשר ומעניקים להם סיוע ועזרה מיידית מסוגים שונים.

אנשי יד לאחים בפעילות יהודית עם העולים מאוקראינה בדירותיהם החדשות • צילום: יד לאחים

העזרה שהושיט יד לאחים למשפחות הפליטים כוללת, בין היתר: השתתפות במימון שכירות הדירה, סלי מזון, עזרה במציאת עבודה באמצעות חברת כוח אדם שעמה נרקם שיתוף פעולה מיוחד, קשר עם מחלקות הקליטה בעיריות השונות, עזרה במילוי טפסים – ומעל לכל בקליטה רוחנית מקיפה ופרטנית, החל מרישום הילדים בבתי ספר תורניים בשפה הרוסית; עבור להעשרת כל אחד מהבתים בספרות יהודית ענפה בשפה הרוסית; וכלה בהתקנת מזוזות כשרות ומהודרות בכל הפתחים ועוד.

בנוסף לפעילות השגרתית נערכת בקרב העולים פעילות עונתית. רק בחג הפסח ערך יד לאחים שני סדרים ציבוריים, האחד באשדוד בהשתתפות 250 עולים והאחד בקרית ים שבצפון בהשתתפות 80 מהם. בנוסף בימי חול המועד נערך הפנינג מיוחד לילדים ובימים אלו עמלים הפעילים על הכנת תכנית מיוחדת לחג השבועות.

ביד לאחים מעלים על נס את העזרה הרבה והמשמעותית של הרב שמעון שישא הי"ו, העומד בראש המאמצים של הוועד להצלת יהדות אוקראינה שע"י חסידות סאטמאר, וכן את הסיוע הרב והמשמעותי של הרב יחיאל ויינגרטן, סגן ראש עיריית אשדוד, העושה לילות כימים בהושטת עזרה רבה לפעילות הקליטה הברוכה.

יד לאחים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד