י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחיר המלחמה

מוסדות חינוך, שדות תעופה, ומאות מפעלים יאלצו לעבור שיקום

המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה הרסה יותר מ-200 מפעלים, 12 שדות תעופה ויותר מ-1,000 מוסדות חינוך. במהלך הלחימה נפגעו כ-25 אלף ק"מ של כבישים, 40 מיליון מ"ר נהרסו, כ-500 בתי מרקחת במזרח אוקראינה נהרסו עד כה

מוסדות חינוך, שדות תעופה, ומאות מפעלים יאלצו לעבור שיקום
טיל רוסי שיורט נופל בקייב צילום: צילום מסך

אוקראינה חייבת לעבור מספר שלבים כדי לבנות עתיד אירופי חדש בשל המלחמה שכפתה עליה רוסיה. השיקום יכלול בנייה מחדש של יותר מ-200 מפעלים, 12 שדות תעופה ויותר מ-1,000 מוסדות חינוך, כמו גם תשתיות הרוסות אחרות, כך אמר ראש הממשלה דניס שמיגל. בנוסף נהרסו כ-500 בתי מרקחת במזרח אוקראינה.

"השלב הראשון לשקם יותר מ-200 מפעלים גדולים, 12 שדות תעופה ויותר מ-1,000 מוסדות חינוך, וכן קרוב ל-300 גשרים שניזוקו, או נהרסו כתוצאה מפעולות איבה במלחמה של רוסיה נגד אוקראינה" אמר במהלך דיון בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס ביום רביעי. שמיגל הוסיף כי במהלך הלחימה נפגעו כ-25 אלף ק"מ של כבישים, 40 מיליון מ"ר נהרסו. ההפסדים אינם סופיים, גודלם גדל עם כל יום שעובר של המלחמה, אמר ראש הממשלה.

לדבריו, ההפסדים לכלכלת אוקראינה מהמלחמה הרוסית הגיעו ל-600 מיליארד דולר. לפי הדיווחים, אוקראינה הקימה קרן United24 לבנייה מחדש של המדינה לאחר התוקפנות הצבאית של רוסיה.

אתמול אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי העולם לא היה מוכן לאומץ האוקראיני. "ב-24 בפברואר רבים בעולם אפילו לא האמינו שאוקראינה תוכל לעמוד במלחמה בקנה מידה מלא, כי הם לא רצו לקחת בחשבון את אוקראינה", אמר זלנסקי בהודעת וידאו ביום רביעי בלילה.

משרד התובע הכללי הודיע אתמול על מותם של 240 ילדים באוקראינה כתוצאה "מהתוקפנות החמושה של הפדרציה הרוסית", ומספר הפצועים בקרב הילדים הוא למעלה מ-436.

ראש הממשלה מלחמת אוקראינה רוסיה מפעלים שדות התעופה בתי מרקחת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד