י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"האנושות לא תשרוד זאת"

איל ההון היהודי מתריע מפני מלחמת עולם שלישית

המלחמה באוקראינה לצד המשבר בשווקים מעיבים על הדיונים בוועידת דאבוס, המתקיימת השבוע. המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס, השמיע אזהרה חריפה בפני הנוכחים, ואמר כי העימות הנוכחי עלול להיות "ההתחלה של מלחמת עולם שלישית" וכי "יתכן שהאנושות לא תשרוד זאת"

איל ההון היהודי מתריע מפני מלחמת עולם שלישית
טנק רוסי שהופגז צילום: צבא אוקראינה

על רקע המלחמה באוקראינה, איל ההון היהודי ממוצא הונגרי ג'ורג' סורוס, מתריע מפני מלחמת עולם שלישית. סורוס מקדם בעשורים האחרונים את חזון החברה הפתוחה, ותומך בערכים ליברלים במיוחד במדינות הגוש הקומוניסטי לשעבר. הדבר הפך אותו ל'אויב העם' בעיני השלטון הימני בהונגריה ובמדינות אחרות. 

המיליארדר האמריקאי, בן ה-91 אמר כי גם לאחר שהמלחמה תסתיים, "הדברים לא יחזרו להיות כפי שהיו". הוא אמר כי רוסיה וסין מהוות את האיום הגדול ביותר כיום על החברה הפתוחה. "בחברה כזו" ציין, "שלטון החוק של המדינה נועד להגן על החירות של הפרט, במשטרים כמו רוסיה וסין הפרט נועד לשרת את השלטון ואת המנהיגים", ציין.

הוא אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'יאנפינג, "שולטים באמצעות הפחד, וכתוצאה מכך מבצעים טעויות אדירות" אחת מהטעויות הסיניות, ציין, היא לנקוט מדיניות של "אפס קורונה" המשתקת את היצואנית הגדולה ביותר בעולם.

סוגיית המלחמה והיחסים עם רוסיה עומדים השנה במרכז הוועידה. שני פאנלים תחת הכותרת "המלחמה הקרה 0.2" ו"רוסיה – מה הלאה?" היו הפופולריים ביותר עד כה, כך לפי דיווח בעיתון הכלכלי FT, העיתון גם ציין כי נאום הפתיחה ביום שני של נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, שבו הפציר במדינות העולם לסייע כלכלית לאוקראינה ולהחמיר את הסנקציות על רוסיה "היה יותר פופולרי מכל נאום של בכיר כלכלי בוועידה השנה". זלנסקי הופיע גם באמצעות וידיאו בפאנל שהתקיים בוועידה והפציר באירופה לשלוח נשק מתקדם לאוקראינה.

הוא אמר כי הוא "אסיר תודה" לארה"ב על משלוחי הנשק, אך כי "אנחנו נמצאים ביבשת אירופה, וצריכים את תמיכתה של אירופה מאוחדת". הוא ביקר במיוחד את הונגריה, התוקעת מקל בגלגלי אמברגו הנפט שהאיחוד יוזם על נפט גולמי רוסי.

שאלה מרכזית בוועידה השנה היא לגבי ההשלכות הכלכליות של מחירי האנרגיה על הכלכלות האירופיות. נציבת התחרות של האיחוד האירופי, מרגרטה וסטאגר, אמרה השבוע כי האיחוד יצטרך "ללמוד מחדש" להניע את הכלכלה שלו, שלא בעזרת אנרגיה רוסית זולה. היא אמרה כי תושבי אירופה יצטרכו לשלם יותר ואמרה כי היבשת "הייתה חמדנית" בנוגע לניצול המשאבים הזולים מרוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמה סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד