ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
העֲמִיד תַּלְמִידִים הַרְבֵּה

המורה והמחנך הנערץ הלך לעולמו בגיל 90

הרב פנחס סטולפר, שהיה מהחלוצים שעזרו ולקחו על עצמם לדאוג לנוער היהודי, נפטר בגיל 90 בשם טוב. הוא זכה להערכה רבה כמרצה, מורה, מחנך, סופר והוגה דעות. הלווייתו תתקיים היום בניו יורק, והוא יובא לקבורה בישראל

המורה והמחנך הנערץ הלך לעולמו בגיל 90
הרב פנחס סטולפר זצ"ל צילום: Yeshiva world news

מניו יורק מגיעה הבשורה המרה על פטירתו בגיל 90 של הרב פנחס סטולפר, שהיה המייסד של "הוועידה הלאומית לנוער בית הכנסת" (NCSY) שאותה הנהיג במשך 25 שנה כמנהל מהקמתה ועד לתפקידה המכונן בתנועת התשובה הבינלאומית.

במשך יותר מארבעים שנה הוא פעל עם נוער יהודי, הוא ייעץ לאלפי צעירים. הוא זכה להערכה רבה כמרצה, מורה, מחנך, סופר והוגה דעות. והיה בראש אחת מתנועות הנוער הגדולות והמכובדות בעולם כיום, NCSY שמסייעת ללמעלה מ-40,000 צעירים בארצות הברית, קנדה וישראל עם תוכניות חינוכיות חדשניות ויצירתיות. כך דווח אתר Yeshiva world news.

הרב סטולפר שימש כסגן הנשיא בפועל של האיחוד האורתודוקסי במשך קרוב ל-20 שנה. הוא תלמידו נאמן ומסור של הגאון הרב יצחק הוטנר, היה הוסמך בכולל מתיבתא של רבי חיים ברלין / גור אריה, ובעל תארים ממכללת ברוקלין והפקולטה לבוגרי בית הספר החדש למחקר חברתי.

היה סופר ועורך מוערך, שאחראי ליותר מ-20 ספרים ומאות מאמרים על החיים והמחשבה היהודיים. היה לו קהל גדול שנהר אחריו, הוא נחשב כהוגה דעות, ומנהיג יהודי. הרב סטולפר עשה את משימת חייו להפיץ את תורתו של רבו, הרב יצחק הוטנר זצ"ל, על ידי כתיבת ספרים שתורגמו לאנגלית.

הרב סטולפר התגורר בשיקגו במשך השנים האחרונות. הוא הותיר אחריו את רעייתו, הרבנית איליין סטולפר ושני ילדיו, רבי עקיבא סטולפר מפלטבוש, לשעבר רב הקהילה אור חיים במיאמי ביץ' והרבנית מיכל כהן (רעייתו של רבי זאב כהן) משיקגו. בת נוספת כבר לא בין החיים, הגברת מלכי קאוובלום ע"ה. הוא גם הותיר אחריו אלפי תלמידים, חלקם תלמידי חכמים, מנהיגי קהילה מכובדים ובעלי בתים נכבדים.

הלווייתו תתקיים היום בשעה 9:00 בבוקר בשומרי הדת, שדרה 14 בבורו פארק - ברוקלין ניו יורק. ארונו יובא לארץ, והוא ייטמן ביום שישי הקרוב בהר המנוחות בירושלים.

יהי זכרו ברוך.

פטירה לוויה ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד