ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מהדורת ליל שישי

לייבל'ה: הסעודה של הבכירים בחסידות גור

והשבוע בלייבל'ה: מה חיפש קובי אריאלי בכנסת?; ממי עוד התעלם השבוע חה"כ מלכיאלי?; הרכב של המלחין החסידי שנשרף; היכן סעדו בכירי חסידות גור השבוע?; אמן הרגש שיצא לרכוש רהיטים; והח"כל שנצפה רוכש בחנות הנוחות של תחנת דלק מקומית כאחד האדם

לייבל'ה: הסעודה של הבכירים בחסידות גור
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה היה מבסוט השבוע לראות שוב את התדרוכים סביב מירון לאחר שהכול קרס להם בידיים בגלל שלא הקשיבו לציבור. לייבל'ה חשב להיכנס שוב לסיפור ולהפריך את התדרוכים, אך החליט שכבר אין לו כוחות.

השבוע הסתבך לייבל'ה עם חוק השקיות. לייבל'ה ששמע שהמחירים האמירו מעשר אגורות לשישים אג', כבר התחיל לסחוב את כל המוצרים בידיו עד שהתמוטט מרוב עומס. בסוף לייבל'ה שמע שהחוק התקבל רק בקריאה טרומית והוא חזר לתפקד. 

השבוע זה היה השבוע בו ח"כ מיכאל מלכיאלי מתעלם מאנשים: לילה לפני התקרית בכנסת בה ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש ממנו להגיע לדבר איתו, לאחר שצעק עליו, אך מלכיאלי התעלם, נראה הח"כ יוצא מחתונה בשכונת גבעת שאול ולפתע הגיע מולו אלי ישי. בין השנים נרשמה התעלמות מוחלטת ואפילו שלום לא נאמרה.

את 'איפה מוטי בבצ'יק' האיש וחסידות גור ראה לייבל'ה השבוע בשכונת מאה שערים בירושלים, בבצ'יק נצפה מתהלך לבדו כאחד האדם ממש לאחר האירועים האחרונים בחסידות. לייבל'ה רצה לשאול את בבצ'יק מה הוא מחפש במקום? אך בבצ'יק מיהר כדרכו בקודש.

אחרי שחיפש במאה שערים ולא מצא, הגיע בבצ'יק לפגישה חשובה במסעדת 'אהבת הים' עם הבכיר הגוראי בבני ברק חנוך זייברט. לדברי אחד הנוכחים "השניים יושבים פה וטוחנים". לייבל'ה רץ והספיק לתעד את ה'מים אחרונים'.

בכנסת ראה לייבל'ה את הקומיקאי האגדי קובי אריאלי יחד עם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. אריאלי נראה שהגיע עם אמריקאים לסיור במקום.

מי שכובד ב'מהכיסא' לצידם של גדולי הדור והוכנס אחר כבוד בין המחיצות והניילונים, היה ח"כ יצחק פינדרוס בשמחת הברית לבניו התאומים של יוסף שטראוס, המשב"ק הוותיק ביותר של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי. שמחת הברית נערכה במעונו של נשיא ה'מועצת' הגרי"ג אדלשטיין ושני ראשי הישיבה שימשו בסנדקאות לרכים שנולדו. 

את יעקב מורגנבסר, החתיך של הכנסת ואיש המותגים מפסגת זאב, ראה לייבל'ה מערבב חזק עם הדובר הפוליטי של ראש הממשלה - יותם בן יצחק.

בנתב"ג ראה לייבל'ה את לייזר סורוצקין מהחינוך העצמאי מתרווח לו בטרקלין המלך דוד לפני הקיצוץ למורות החרדיות מעל גיל 50.

את יוסי דייטש ראה לייבל'ה אוסף את המזוודות בנתב"ג בטיסת הלאו קוסט החסכונית של חברת וויז אייר מלונדון.

סגן השר כהנא והיועץ אבינועם קוטשר נצפו בגיבושון הלשכתי של המשרד לשירותי דת. לייבל'ה ראה שכל אחד בלבוש המסורתי שלו לאחר הכישלון הגדול במירון.

את החכ"ל לשעבר יעקב טסלר ראה לייבל'ה בתחנת הדלק מיקה של פונפנדר באשדוד רוכש כמה מוצרים חיוניים. 

בניו יורק ראה לייבל'ה את המיליארדר ג'יי שוטנשטיין, מי שמפורסם כפטרון של ארטסקרול, האיש שזכה שהגמרות יישאו את שמו בשם 'שוטשנשטיין' חיתן את בנו בשעה טובה. 

בחתונה ראה לייבל'ה את המיליארדר יחד עם גדליה זלטוביץ הבעלים של ארטסקרול העולמי.

עוד בחתונה ראה לייבל'ה את הנגיד הגוראי שלמה ורדיגר במפגש עם השחקן לברון ג'יימס.

בהלווייתו רבת היגון של רבה של רחובות הגר"ש קוק זצ"ל, נצפה העיתונאי שלמה קוק בסוד שיח עם הרב הממונה על העיר רחובות, הגאון הרב ציון כהן, רבה של אור יהודה ונשיא 'דורות'. 

אפרופו רחובות, רפי פרלשטיין מונה ליועץ תקשורת ואסטרטגיה של יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת ח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן. שעות לפני שפורסם המינוי ראה לייבל'ה את פרלשטיין בקרית חסידות קרעטשניף ברחובות. לייבל'ה משער כי ככל הנראה רפי עלה לקבל את ברכת מורו ורבו. 

עקיבא חופי יועץ החקיקה המוכשר של ח"כ מיכאל מלכיאלי, נצפה מברך את הרך הנולד כאחד האדם בשמחת הברית לבן הבוס חבר הכנסת.

המשנה לראש העיר בני ברק יעקב זכריהו נראה השבוע עובד קשה בתפקיד ראשי בבחירות להסתדרות.

לייבל'ה הגיע למסעדת אהרונ'ס בהר חוצבים למסיבת יום הולדת שנערכה לפעיל הטוויטר 'די לצביעות', שם פגש את איש התקשורת ינון מגל שהתקבל בחיבוקים ונשיקות על ידי חסידי גור. לייבל'ה נדהם לראות שיש גם חסידים טובים, שמחבקים ולא מרביצים.

רכבו של המלחין החסידי בנצי שטיין עלה בלילה שבין רביעי לחמישי באש בחניון של ישיבת 'אורייתא' בירושלים. מחקירה ראשונית במשטרת ישראל עולה כי מדובר ברשלנות בטיפולי הרכב, כנראה בגלל עיסוקו של הנ"ל בקליפ השנה ששבר את ה'יוטיוב'. מי שהתגייס לעזרה היה המפיק האגדי נטע לוין שהגיע במהירות וטיפל בכל הנשוא הבוער. 

יענקי איצקוביץ מראשי ארגון 'השומרים' בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין ששוהה בארץ היה צריך דחוף את שירותי הארגון הגדול 'ידידים' כשנפלה לו שקית עם הסלולרי שלו ועוד מוצרי בעלי ערך לתוך פח טמון. ראש ארגון 'ידידים' ישראל אלמסי נחלץ לעזרתו של איש 'השומרים'. 

בביתו של הנגיד יוסל טאבאק בלב רחוב אתיופיה, בואכה מאה שערים בירושלים, התכנסו השבוע גדולי ישראל, ראשי ישיבות ואדמו"רים שבאו להוקיר את הנגיד אלימלך טאבאק על פועלו למען עולם התורה והמקוואות בארץ. בזה אחר זה הגיעו גדולי ישראל מכל החוגים לצד ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, אליהו ארנד יועץ למנהלת מירון ואיש הצדקה והחסד הרב אברהם סלונים.

לאחר המעמד בבית ברחוב אתיופיה נערך מעמד חנוכת המקווה עצמו במעלות שבצפון לעילוי נשמת אימו של הנגיד הרב טאבאק, ששמע הסברים מהשר לשירותי דת לשעבר יצחק וקנין שלא נס לחו מהמקוואות. 

יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה בבית שמש וסגן ראש העיר שמעון גולדברג, קיבל השבוע תעודה מוסמכת כי הוא גם 'כלכלן' בנוסף להיותו חסידי לעלוב. לייבל'ה התרגש מאוד מהתמונה. 

לייבל'ה הלך השבוע ממאה שערים לזכרון משה, בדרכו הוא טעה ונכנס להיכל הקודש בנשיאות הכוכב עולה ר' יואלי ראטה, שם קלט במצלמה שלו את ר' יואלי אומר לתלמידים: "הרבה בחורים אומרים לי הרב בא תראה פשקווילים מלפני קום המדינה. נו מה יש לו מזה אני אוסף דפי גמרא. לייבל'ה שמע שהבחורים מלחששים, הרב מתכוון ליואליש קרויס אוי ויי.

וקבלו קצת מספיחי מירון שלא הספיקו להיכנס בשבוע שעבר.

את גבי בן הרוש ראה לייבל'ה בסעודה באחת החצרות יחד עם הגר"ש ארוש מחוט של חסד.

ומה שגרם ללייבל'ה להתרגש היה הילד מרדכי קורניצר שנולד להוריו אחרי 10 שנים וגדל בעיירת מעזיבוז, הגיע במיוחד מלונדון לחגוג את שמחת החלאק'ה אצל רשב"י במירון. למרות כל הקשיים הגיע לציון וחגג עם האלפים.

את יו"ר הנהלת ישיבת אורייתא יענקי ברגר ראה לייבל'ה מכין את השמן למעמד ההדלקה במירון של הישיבה בל"ג בעומר.

את לעמל מרקוביץ ראש השומרים בוויליאמסבורג ראה לייבל'ה ביציאה מהקריסה במירון שומע את השיר "בדם ובאש נפדה את מירון". 

את הנגיד ר' ישראל וואסרמאן ראה לייבל'ה ביציקת שמן לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי במדורת בית ישעי׳ה דטאמס ריווער בניו ג'רזי. 

לייבל'ה שלא יכול היה לעלות בל"ג בעומר במירון כי לא היה מספיק מקושר ליואליש קרויס, עלה השבוע בשעות הלילה המאוחרות לפקוד את הציון, והופתע למצוא את האדמו"ר מרחמסטריווקא שופך שיח באמירת מזמורי תהילים, ולידו את ה'הויז בחור' המיתולוגי לבית ויז'ניץ יוסף שמעון שכטר שופך תפילה חרישית על גבי הציון. לאחר מכן הבחין לייבל'ה שההויז בחור מזכיר לפני האדמו"ר מרחמסטריווקא אנשים הצריכים ישועות.

את צלם חצר הקודש בעלזא אנשיל בעק ראה לייבל'ה מנצל את הזמן בלימוד לפני שמחת הווארט לנכד האדמו"ר שהתקיימה השבוע.

לאחר שבת מיוחדת שהתקיימה במלון בניו ג'רזי, העסקן מאיר ברנשטיין זכה לקחת ברכבו לנסיעה ארוכה מניו ג'רזי את זקן ראשי הישיבות בארה"ב הגאון רבי שמואל קמינצקי כל הדרך חזרה למעונו שבפילדלפיה.

בשעת לילה מאוחרת השבוע ביום שלישי ראה לייבל'ה את צמרת עולם הרישום הליטאית מגיעים לבקר את הרשם הבכיר איציק לונטל לאחר שאושפז בעקבות ניתוח מקומי שעבר. למרות הפיג'מה איציק המשיך לסגור בחורים לשנה הבאה. 

רגעים לפני שחיים אבוביץ, עוזרו הצמוד של היועץ החרדי הבכיר יוסי רוזנבוים, נכנס למסיבת ההפתעה לרגל יום הולדתו השלושים, נשא לייבל'ה נאום נרגש בפני המשתתפים, בהם גם כאלו שהיו בעיצומם של ימים סוערים ועצם השהות המשותפת עם עיתונאים מסוימים היה בה בכדי להרים כמה גבות. כל המתאספים פרגנו לשמוליק חנון על ה'ספא בגג העולם' שכבש את המגזר בביתר ומחוצה לו. 

את עורך הדין ישראל ענדען, חבר מועצת יד ושם, ראה לייבל'ה השבוע במפגש דרמטי בטרמינל פתאל עם נשיא אוניברסיטת מינכן.

בבית המדרש הגדול של חסידות בעלזא ראה לייבל'ה השבוע את הנגיד נחום סנדרס מבורו פארק שהגיע לל"ג בעומר לארץ לסדר את הדברים האחרונים לקראת הגעתו להתגורר באופן קבוע בארץ.

לקראת מהפכה באירועי הנשים במגזר החרדי? במשרדי הפרסום החרדיים נחת מגש עם משקאות יוקרה ושייק פירות לקראת אירוע הנשים המהפכני "מומנט" של עיתון "המודיע" באווניו שיערך לראשונה במתכונת חדשנית ולא מוכרת לנשות המגזר. בחבילה ראה לייבל'ה גם את מיץ הענבים הנחשק של 'קדם' הנמצא בכל בית בישראל.

לייבל'ה זכה להשתתף בחתונה הגדולה בחצרות אבוחצירא נישואי בן זקוניו של רבי יהודה אבוחצירא מנתיבות ונכד הבבא ברוך שנערכה בעיר כפר סבא, לייבל'ה נהנה מגודל הזכות להתברך מצדיקי המשפחה ולהתחכך עם הבנשק"ים הצעירים לבית אבוחצירא.

לייבל'ה אף ראה את מנכ"ל מוסדות כנסת ישראל הרב יעקב דינר בהתייעצות אישית וברכה מיוחדת מבנש"ק הגה"צ רבי ישראל בוסו אצלו זוכה הרב דינר לקררבה מיוחדת.

בבר מצווה לנכדם המשותף של חה"כ לשעבר יאיר לוי ואיציק אלחרר ורל"ש הראש"ל הגר"י יוסף ראה לייבל'ה את חה"כ אוריאל בוסו ועוזרו מאיר פנחס בשיחה צפופה עם דוד חתן בר המצווה אריאל אלחרר.

לאחר מכן ראה את חה"כ יואב בן צור, מנכ"ל הדתות לשעבר אביגדור אוחנה, מנכ"ל רשת בני יוסף אבנר עמר ורפי מנת.

בישיבת פוניבז' בבני ברק נפרדו השבוע מאחד מחשובי הישיבה - הבה"ח שמעון פרץ, אשר שימש את גדולי ישראל בשנים האחרונות בהם ראש ישיבת פוניבז' הגרח"ש לייבוביץ' זצ"ל, ראש ישיבת קרית מלך הגרש"י בורנשטיין זצ"ל, ויבדלחט"א נשיא ישיבת פוניבז' הגר"א כהנמן, הגר"ד מילר מראשי ישיבת פוניבז' והגר"י אזרחי ממיר. הבחורים פינקו את פרץ בשטיח אדום שנפרס ביציאה מבית פיק לרגל חתונתו.

הנגיד הצעיר אברומי זופניק הגיע השבוע לביקור אצל הרבי מסקווירא בשיכון בניו יורק, זופניק התברך יחד עם חמיו הרבי מבוטושאן ששמח מאוד על הביקור. לאחר הביקור אף הראו את הסידור של רבי מרדכי מטשערנוביל לאיש החסידות שלום בער פישל. 

ולפינת המזל טובים השבועית

‏ברכת מזל טוב לגדול הזמר ליפא שמלצר לרגל הנחת תפילין לבנו שימי שמלצר. בהנחת תפילין כובד מורו ורבו של האב ליפא - מרדכי בן דוד האגדי בבית מדרשו הפרטי 'תהילת דוד' בסיגייט. לייבל'ה מביא תיעוד מההנחה והריקוד הסוער לאחר התפילה.

ברכת מזל טוב לראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, לרגל אירוסי בנו עם בתו של רבה של מושב חמד הרב קורנפלד. מי שהגיע לאחל מזל טוב לראש העיר היה איש הקשרים אליהו שכטר שהגיע השבוע ללשכה של ראש העיר שקיבלו את בכבוד רב.

ברכת מזל טוב ליצחק שלמה בלויא, מזכיר העדה החרדית וספרא דדיינא בבד"ץ, לרגל אירוסי בתו עם החתן בן הרב ירמיהו קצבורג, מראשי ישיבת דושינסקיא.

ברכת מזל טוב לשייע דייטש מנהל מרכז החסד 'שערי צדק' במוסקבה בירת רוסיה, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למשה רוזנגרטן מנהל מגזר חרדי בכללית מחוז ירושלים לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאבי דיין חבר מועצת העיר אלעד, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. 

ברכת מזל טוב למנחם לנצ'נר מבעלי חברת התקשורת 'ימות המשיח' לרגל הולדת הבן.

ברכת מזל טוב לרב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין לרגל שמחת הולדת הנינה הראשונה, נכדה לבנו אסף קליין מנהל הטכני ברדיו 'קול חי' וחובש שטריימל בפני עצמו.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב זאבי בקר מבחירי ישיבת 'תורה בתפארתה' לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד