כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פרץ לבתי הכנסת כנקמה • "זעקת ילד לתשומת לב"

בית המשפט המחוזי ברחובות גזר על צעיר מבית חרדי שחזר בשאלה עונש של שנת מאסר • נהג לפרוץ לבתי כנסת ולהותיר אחריו נזק רב כנקמה • ישלם קנס ופיצויים לבתי הכנסת

שנת מאסר בפועל. צילום: פלאש 90
שנת מאסר בפועל. צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי ברחובות גזר השבוע על צעיר מבית חרדי שחזר בשאלה עונש מאסר של שנה, לאחר שנהג לפרוץ לבתי כנסת ולהותיר אחריו נזק רב כנקמה. "עבירות ההתפרצות, שנפיצותן לצערנו גדולה, פוגעות בביטחון האישי וברכושו של הציבור, וגורמות לתחושות של פחד ולפגיעה בפרטיות", נימקו השופטים את החלטתם.

כתב אישום שהוגש נגדו בשבוע שעבר מגולל את האירועים והעבירות המיוחסות לו, בהן, התפרצות וגניבה. בתחילה הצעיר, תושב העיר, הכחיש את החשדות, אולם בחלוף מספר חודשים וישיבה בתא המעצר - הודה.

בבית המשפט התגלו הנסיבות שהובילו אותו למעשים. התברר כי לאורך כל שנות ילדותו גדל בסביבה נוקשה, ומעט לפני גיל 18 התנתק מאורח חייו החרדים והפך לחילוני. "ברגע אחד הוא הוריד את הכיפה, הפאות והחליפה, וחזר לבית הוריו שלא היו מוכנים לקבל אותו", כתבה עורכת דינו וציינה כי נסיבות חייו הקשות הן שהובילו אותו להתנהגות העבריינית, שאפיינה אותו בתקופה בה נהג לפרוץ לבתי הכנסת.

בית המשפט השלום סבר כי יש להקל בעונשו והורה שירצה עבודות שירות בבית החולים קפלן בעיר.
"לא היה פה עניין של רווח כלכלי, אלא רק זעקתו של הילד לתשומת לב מצד הוריו", ניסתה עורכת הדין לטעון.

הפרקליטות ערערה על העונש, ולאחר דיון במחוזי, החליטו השופטים להורות על שנת מאסר בפועל. בנוסף לשנת המאסר, הוטל על הצעיר קנס ופיצויים שיועברו לבתי הכנסת אליהם פרץ במשך חצי שנה.
בית כנסת פורץ נקמה בית משפט מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד