י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שנאת ישראל

בגרון ניחר צעקו חברי הפרלמנט: "כן לעיראק, לא לישראל"

‏הפרלמנט בבגדאד אישר היום סופית ופה אחד את הצעת החוק האוסרת נרמול עם ישראל. אחרי ההצבעה נשמעו קריאות נגד ישראל. ‏לפי הצעת החוק, העונש למנרמלים יכול להגיע למאסר עולם ואפילו עונש מוות

בגרון ניחר צעקו חברי הפרלמנט: "כן לעיראק, לא לישראל"
הצעקות נגד ישראל בפרלמנט צילום: צילום מסך

הפרלמנט בבגדאד בירת עיראק אישר היום (חמישי) סופית ובפה אחד את הצעת החוק האוסרת נרמול היחסים עם ישראל. אחרי ההצבעה נשמעו קריאות: "כן לעיראק! לא לישראל!". כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

עיראק העבירה את החוק הדרקוני שיוציא להורג אזרחים שיוצרים קשר עם ישראלים. החדשות על החקיקה הברברית הגיעו כאשר נציגים עיראקים בכירים הגיעו ללונדון לוועידת סחר בה יערכו אותם שרים בריטיים. אנליסטים הדגישו את ההשפעה מרחיקת הלכת של החוק, המתייחס לאזרחים זרים בעיראק ואזרחים עיראקים מחוץ לעיראק. כולל עיראקים המבקרים בשגרירויות ישראל וארגונים הקשורים לישראל מעבר לים.

לצד איסור נסיעה לישראל, החוק גם אוסר על כל תקשורת עם ישראלים, לרבות באמצעות רשתות חברתיות. זה הולך רחוק יותר מחקיקה דומה במדינות כמו כווית, מה שהופך אותה ללא ספק לחוק האנטי-ישראלי הרע ביותר בעולם הערבי. הצעת החוק אוסרת על "קשר ותקשורת מכל סוג ואמצעי עם הישות הציונית הכובשת, נתניה ונציגיה, בין אם יחידים ובין אם מוסדות או ארגונים, מכל סיבה שהיא".

החוק גם אוסר על כל "סיוע כספי או מוסרי לישראל או לארגונים ישראליים, או קידום כל רעיונות, אידיאולוגיה, עקרונות או התנהגות ישראלית או ציונית, בכל צורה שהיא, כל מי שיימצא אשם יעמוד בפני הוצאה להורג או מאסר עולם". אין זו הפעם הראשונה שמחוקקים עיראקים ממנפים את עונש המוות בכל הנוגע לישראל. בתקופת שלטונו של סדאם חוסיין, חוק העונשין מתקופת מפלגת הבעת' קרא להוציא להורג את אלה ש"מקדמים, או מתחברים לארגונים ציוניים".

עיראק רועי קייס עונש מוות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד