י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אין בסיס להתנכלות אישית"

בקשת מנכ"ל 'כאן' נדחתה: הליך פיטוריו אושר

בית הדין לעבודה דחה את בקשתו של מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ, להוציא צו מניעה נגד פיטוריו מתפקידו. הנשיא: "לא מצאנו בסיס לטענת המבקש לפיה המועצה ביקשה לשלוט על התאגיד ולקחת לעצמה תפקידים שאינם מוקנים לה על פי דין"

בקשת מנכ"ל 'כאן' נדחתה: הליך פיטוריו אושר
אלדד קובלנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בקשתו של אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי 'כאן', להוציא צו מניעה נגד פיטוריו מתפקידו על ידי מועצת התאגיד, נדחתה על ידי בית הדין לעבודה, שקבע שההליך תקין. כך דווח ב'גלובס'.

נשיא בית הדין שבירושלים, השופט אייל אברהמי, כתב בהחלטתו כי "לאחר בחינת מכלול כתבי הטענות והטיעונים שנשמעו בפנינו הגענו לכלל מסקנה כי הליך השימוע נעשה כדין". הוא ציין שהם לא מצאנו פגמים בהליך המצדיקים התערבות בית הדין בהחלטת המועצה. 

"לא מצאנו בסיס לטענת המבקש לפיה המועצה ביקשה לשלוט על התאגיד ולקחת לעצמה תפקידים שאינם מוקנים לה על פי דין. לא מצאנו גם בסיס לטענה לפיה מדובר בהתנכלות אישית למבקש או מצב בו יו"ר המועצה או חבריה שמו להם למטרה להדיחו מתפקידו".

הנשיא אברהמי ציין כי מועצת התאגיד מוסמכת להביא לסיום תפקידו של המנכ"ל ככל שאינו מקיים את תפקידו כראוי. "נדמה שכפיפות זו של המבקש למועצה לא הייתה ברורה די הצורך למבקש".

"התנהלות זו של המבקש מעידה כי ההחלטה על סיום כהונתו מחמת אלה לא נופלת מחוץ למתחם הסבירות. נוצר אפוא ספק כבד ביכולתו של קובלנץ לתקן ליקויים אלה. כל עוד ההחלטה מצויה בתוך מתחם הסבירות בית הדין לא יתערב בה, בוודאי עת עסקינן בסעד זמני ולא בתביעה עיקרית", כך כתב.

כזכור, לפני כחודש מועצת התאגיד החליטה להדיח את קובלנץ, לאחר דיונים של מועצת התאגיד על מסקנות הוועדה שבחנה את יחסי העבודה בתאגיד, בנוגע לצעדים שיש לנקוט על מנת לוודא כי תרבות יחסי העבודה תהיה ראויה, בהתאם לנורמות וערכים ההולמים תאגיד ציבורי ולא עכורה קשה ופוגענית.

אלדד קובלנץ תאגיד השידור כאן בית הדין לעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד