י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החזקה לא חוקית

ניסה למכור סנוניות: פרסם מודעה באינטרנט ונתפס • צפו

פקח רשות הטבע והגנים ושוטר מדור הגנת הסביבה הצילו סנוניות בהן גוזלים שנתפסו בטבע והועמדו למכירה באינטרנט, הסנוניות נתפסו ואחת מהן אף שוחררה אל הטבע • צפו

ניסה למכור סנוניות: פרסם מודעה באינטרנט ונתפס • צפו
הסנוניות שנתפסו צילום: רועי גלעד רט''ג

מודעה שפורסמה בלוח מכירות אינטרנטי בדבר מכירת ציפורי שיר מסוג סנונית רפתות הובילה למבצע אכיפה יזום של רשות הטבע והגנים בשיתוף מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל למען הצלת הסנוניות.

מציאת הסנוניות ושחרור אחת מהן. צילום: רועי גלעד רט''ג.

המידע הראשוני התקבל מאחד מהמתנדבים, שראה את המודעה באינטרנט ומיהר לדווח על כך לפקח סחר לא חוקי בחיות בר.

בעקבות המידע נוצר קשר עם המוכר, בחור צעיר בן 17 מהעיר יבנה,  ופקח רשות הטבע והגנים יחד עם שוטר מדור הגנת הסביבה של משטרת ישראל הגיעו אליו ואספו את הסנוניות.

עם האיסוף זוהו חמישה פרטים בוגרים ועוד חמישה גוזלים, דבר המעיד על כך שהסנוניות נתפסו כולן בקינים בטבע על ידי אותו בחור צעיר, שהודה במעשים. בשל גילו הצעיר, עברו הנקי ועל מנת למנוע פגיעה בעתידו הוחלט במקרה זה לתת לו קנס כפול על מעשיו  אך ללא זימון לבית משפט, כנהוג בדרך כלל במקרים של סחר והחזקה לא חוקיים של חיות בר.

הסנוניות שנתפסו הועברו לבדיקה וטיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן וחלקן כבר שוחררו היום לטבע.

סנונית הרפתות היא ציפור שיר ממשפחת הסנוניתיים והנפוצה ביניהם. אורך גופה נע בין 15-20 ס"מ ואוכלוסייתה חולפת, מקננה ויציבה בישראל. היא ניזונה מחרקים קטנים המעופפים באוויר וגם בכך 'תורמת' לאדם.

ציפור תפיסה מסחר לא חוקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד