כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לפיד מתקפל: חלק מהקיצוץ בקצבאות יבוטל • דרעי: הקיצוצים לא תורה משמים

שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים סיכמו: תבוטל העלאת מס הרכישה לרוכשי דירה שנייה, יבוטלו התשלומים שהוטלו על עקרות בית, העלייה במס ההכנסה תדורג וחלק מהקיצוץ בקצבאות הילדים יבוטל • התוצאה: אובדן הכנסות של 3 מיליארד שקל • דרעי: "מברך את מפלגות האופוזיציה"

יאיר לפיד. צילום: פלאש90
יאיר לפיד. צילום: פלאש90

שר האוצר, יאיר לפיד ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, סיכמו על ביטול העלאת מס הרכישה לרוכשי דירה שנייה, וכן על התשלומים שהוטלו על עקרות בית.

בנוסף, העלייה במס ההכנסה תדורג והפגיעה המתוכננת בקצבאות הילדים תופחת.

על פי ההערכות, מדובר בסכום כולל של כ-3 מיליארד שקל, וטרם ידוע כיצד מתכוון האוצר להשלים את החסר.

יו"ר סיעת ש"ס אריה דרעי מסר: "אני מברך את מפלגות האופוזיציה שבמאבקן העיקש והמשותף גרמו לשר האוצר להתקפל ולהכריז על הפחתת הקיצוצים, אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לחוס על מעמד הביניים והשכבות המוחלשות ולמצוא אלטרנטיבה לקיצוצים שעדיין מהווים מכה קשה לציבור הישראלי. הצעד שנעשה הבוקר בוועדת הכספים מוכיח שוב שתכנית הקיצוצים של האוצר אינה תורה משמים".

יו"ר סיעת יש עתיד, עופר שלח: "הצעדים שהוסכמו מקלים את הנטל על השכבות החלשות ומעמד הביניים תוך שמירה על מסגרת התקציב ופותחים פתח לצמיחה בשנים הבאות".

ח"כ גילה גמליאל, מרכזת הקואלציה בוועדת הכספים, מובילה את המאבק כנגד הגזרות בוועדה: "אין ספק שהתקציב שיוצא אינו התקציב שנכנס. בתחילה הייתי בין הקולות הבודדים בוועדה שהצהירו והודיעו שלא יתנו ליד לזה. היום זה כבר הפך לקונצנזוס רחב.

"ברור לי שבאשמורת האחרונה פקידי האוצר הבינו שלא יהיה ניתן להעביר את התקציב במצבו הנוכחי, למרות שבעבר הם הביעו נחישות יתר שהגזרות יעברו. יותר משאני שמחה שקיבלו את עמדתי אני שמחה שקיבלו את הדעה הציבורית של אזרחי ישראל.כי אין מטילים גזרה על הציבור שהוא אינו יכול לעמוד בה".
יאיר לפיד ח קצבאות מס עקרות בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד