כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

באמריקה מתחשבים בחרדים: אין פריימריס בסוכות

בשל סיכוי גבוה במיוחד לסיבוב שני בבחירת מועמד הדמוקרטים לראשות העיר ניו יורק, הודיע המושל על דחיית הבחירות • הסיבה: שלא יתקיימו בחול המועד סוכות

בחירות בארה"ב. צילום ארכיון
בחירות בארה"ב. צילום ארכיון צילום: פלאש 90

בנובמבר הקרוב יצאו מיליוני תושבי ניו יורק להצביע עבור המועמד מטעמם לראשות העיר ניו יורק. המפלגות הרפובליקניות והדמוקרטיות נערכות לקראת הפריימריס - שיתקיימו בעשרת ימי תשובה, אז יכריעו חברי המפלגות מי מבין המתמודדים ירוץ מטעמם לבחירות.

המפלגה הדמוקרטית, שכוחה בניו יורק משמעותי, משגרת לא פחות מעשרה מועמדים להתמודדות. על פי חוקי המפלגה, רק המועמד שגורף ארבעים אחוז מהקולות, יכול להמשיך במרוץ. מכיוון שמדובר בעשרה מתמודדים, סביר להניח שאף אחד מהם לא יזכה באחוזים הנדרשים והצדדים יקיימו סיבוב שני - שאמור היה להתקיים במהלך חול המועד סוכות.

לפני כשנתיים, הוטמעה מערכת הצבעה חדשה ודיגיטלית במשרדי המפלגות, בכדי להקל על ספירת הקולות. עד כה, השתמשו בדפוסי הצבעה ישנים - הבוחרים לחצו על כפתור במכונת הצבעה, ושמו של המועמד הודפס ונקלט במערכת. לא הייתה זו הצבעה ידנית, כפי שמקובל בישראל, אך עדיין היה מדובר במערכת ישנה באופן יחסי. אלא שגם המערכת החדשה הכזיבה, ולעתים צצו בעיות שעיכבו את הספירה למשך שבועות רבים.

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, שבחן את יעילותה של המערכת, ושקלל גם את העובדה שאלפי חרדים צפויים לקחת בהצבעה בפריימריז, קיבל שתי החלטות תקדימיות: האחת, חוזרים להצבעה הישנה. זאת לנוכח הפיילוט הלא מוצלח והביצועים הבלתי מרשימים של המערכת החדשה, מבצעים רגרסיה בלית ברירה ומצביעים במכונות הישנות.

החלטה נוספת וחשובה, נוגעת לחרדים. כדי להתחשב בהם יידחה סבב ההצבעה השני, והוא יתקיים לאחר סוכות. הבחירות לראשות העיר בפועל, יתקיים ביום שלישי, ב-6 לנובמבר 2014.
פריימריס חרדים הצבעה סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד