י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השוטרים לא חתרו למגע

פרטים חדשים ומזעזעים: הפסיכופט רצח כיתה שלמה

הטבח שביצע פסיכופט בן 18 בטקסס לא יורד מסדר היום בארה"ב ופרטים חדשים הולכים ומתבררים. מסתבר כי צופים מתוסכלים לחצו על שוטרים להסתער לתוך בית הספר, כדי להפסיק את הטבח של היורה שרצח 19 ילדים ושתי מורות

פרטים חדשים ומזעזעים: הפסיכופט רצח כיתה שלמה
אילוסטרציה צילום: pexels

הטבח בטקסס ממשיך להסעיר את ארצות-הברית. סלבדור ראמוס, בן ה-18, שטבח ביום שלישי האחרון בבית הספר היסודי בטקסס 19 ילדים ושתי מורות, ירה ללא הפרעה בכיתה שלמה כשהטבח שנמשך למעלה מ-40 דקות, הסתיים כאשר היורה נוטרל ונהרג על ידי צוות משמר הגבול.

על פי דיווחים מקומיים, אנשים שעמדו סמוך לבית הספר צעקו לעבר השוטרים, "כנסו לשם, כנסו לשם" זמן קצר לאחר תחילת המתקפה, כך אמר חואן קרנזה, בן ה-24, שראה את הזירה מחוץ לביתו, קרנזה טוען שהשוטרים לא חתרו למגע ולא נכנסו. חוויאר קזארס, שבתו ג'קלין קזארס, נרצחה בפיגוע, סיפר כי הוא נסע מהר לבית הספר כששמע על הירי, והגיע בזמן שהשוטרים עדיין התאספו מחוץ לבניין.

כשהוא מוטרד מכך שהמשטרה לא נכנסה לבית הספר הוא העלה את הרעיון להסתער פנימה עם עוד כמה עוברי אורח. "בואו פשוט נמהר כי השוטרים לא עושים שום דבר כמו שהם אמורים לעשות", אמר האב המודאג שלא ידע באותה שעה אם בתו בין החיים, "אפשר היה לעשות יותר", הוא מלין בדיעבד. דקות קודם לכן, קרנזה צפה בסלבדור ראמוס מתנגש עם רכבו לתוך קיר מחוץ לבית הספר, אחז ברובה החצי אוטומטי AR-15 וירה לעבר שני אנשים מחוץ לבית הלוויות סמוך, אך הם לא נפגעו וברחו מהמקום.

גורמים רשמיים אומרים שהוא "נתקל" באיש אבטחה של בית הספר מחוץ לבית הספר, אם כי היו דיווחים סותרים מהרשויות אם היו חילופי אש ביניהם. לאחר שרץ פנימה, הוא ירה לעבר שני שוטרים שהגיעו ופצע אותם. לאחר מכן איש לא מנע ממנו להיכנס, ראמוס הסתער לתוך כיתה אחת והחל לטבוח בכל הנוכחים.

"הוא התבצר על ידי נעילת הדלת ופשוט התחיל לירות בילדים ובמורים שהיו בתוך הכיתה הזו", אמר ל-CNN כריסטופר אוליבארז מהמחלקה לבטיחות הציבור. "זה רק מראה לך את הרוע המוחלט של היורה, כל ההרוגים היו באותה כיתה", אמר. מנהל המחלקה לבטיחות הציבור, סטיב מקרו, אמר לכתבים שחלפו 40 דקות עד שעה מרגע שראמוס פתח באש על איש האבטחה של בית הספר ועד שהצוות של משמר הגבול ירה בו וחיסל אותו, אם כי דובר המחלקה אמר מאוחר יותר שהם לא יכולים לתת הסבר מדויק כיצד לקח זמן רב מהרגע שהחמוש נכנס לבית הספר עד שהוא נהרג.

פקיד אחר מאכיפת חוק שמכיר את החקירה אמר לסוכנות הידיעות AP, כי שני שוטרי משמר הגבול התקשו לפרוץ את דלת הכיתה ונאלצו לגרום לאיש צוות לפתוח את החדר עם מפתח. הפיגוע היה הירי הקטלני ביותר בבתי ספר בארה"ב מאז שחמוש הרג 20 ילדים ושישה מבוגרים בבית הספר היסודי סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט, בדצמבר 2012.

ירי בטקסס סלבדור ראמוס טבח בבית ספר ירי בבית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד