י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אנטישמיות בגרמניה

בתי קברות הושחתו על רקע עלייה בפשעים אנטישמיים

שני בתי קברות יהודיים הושחתו בגרמניה החודש, בנוסף סמלים נאציים שורבטו על שלט המנציח את הקורבנות היהודים של מחנה הריכוז בדרזדן. עלייה של 28% באירועים אנטישמיים ביחס לשנת 2020

בתי קברות הושחתו על רקע עלייה בפשעים אנטישמיים
השחתת מצבות באירופה צילום: באדיבות המצלם

שני בתי קברות יהודיים הושחתו בגרמניה במהלך החודש האחרון, על רקע נתונים סטטיסטיים המצביעים על עלייה בפשעים אנטישמיים בגרמניה.

ביום שני האחרון, צלבי קרס נמצאו מרוססים על קיר בית הקברות בן מאות שנים בהמבורג, כך דיווח אתר החדשות הגרמני t-online. בדיווח נאמר כי "אחד מבתי הקברות היהודיים החשובים ביותר, רוסס בסמלים נאציים". משטרת המבורג מחפשת עדים לאירוע. בית הקברות שנמצא בעיירת אלטונה, הוקם ב-1611 על ידי סוחרים יהודים פורטוגזיים, הוא סגור מאז 1869 ומאז נשמר לחלוטין.

מוקדם יותר החודש, אלמונים הפילו 16 מצבות בבית קברות יהודי וארבע אחרות בבית קברות קתולי בקוטן, עיירה שנמצאת כ-150 קילומטרים דרומית מערבית לברלין. הנזק לקברים הישנים מוערך ביותר מ-10,000 יורו, נמסר. המשטרה מניחה שהפשעים בוצעו בתחילת או באמצע מאי.

בתקרית שלישית, סמלים נאציים רוססו על שלט המנציח את הקורבנות היהודים של מחנה הריכוז בדרזדן, כך דווח בתקשורת המקומית. דו"ח שפורסם ב-10 במאי על ידי משרד הפנים, מראה על 3,027 תקריות אנטישמיות בגרמניה בשנת 2021 - עלייה של 28% ביחס ל-2020.

השחתת קברים אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד