י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהומה בכפר

זעזוע: פורעים ערבים מנעו את תפילת ההילולא בציון ר' חנינא בן דוסא

מהומה בכפר עראבה: פורעים ערבים פרצו לקברו של רבי חנינא בן דוסא ועיכבו את התפילה ביום ההילולא • צפו בתיעוד מהפרעות

זעזוע: פורעים ערבים מנעו את תפילת ההילולא בציון ר' חנינא בן דוסא
מהומות ליד הציון צילום: באדיבות המצלם

מהומה הלילה בכפר עראבה שבצפון. בחצות הלילה (שישי) כשהגיעה קבוצת המתפללים בכדי לקיים את הסגולה הבדוקה על קברו של התנא רבי חנינא בן דוסא זיע"א לרגל יום ההילולא החל היום, פרצו לעבר המתפללים עשרות פורעים ערבים מהזרם הקיצוני של הפלג הצפוני המשתייך לתנועה האיסלמית וחסמו את הכניסה למתחם הציון.

מציאות זאת מצטרפת למצב הביטחוני הבעייתי בכל המגזר הערבי לקראת יום ירושלים וצעדת הדגלים האמורה לעבור בשער שכם. כוחות גדולים של משטרה ויס״מ הרחיקו את הפורעים וסגרו את מתחם הקבר.

החל משעות הבוקר של יום האתמול הפיצו אותם פורעים ברשתות הערביות דברי הסתה וקראו לאנשים ברשת לבוא ולעצור בגופם את התפילה בקבר הצדיק. רק השבוע בקבר יוסף הצדיק בשכם מאות מתפללים הותקפו בקבר יוסף בשכם ע״י המון פלסטיני.

תוך כדי המהומות הגיע לזירה ראש העיר המקומי של עראבה עומר ואכד נסאר והתחייב להרגיע את הרוחות ולעשות הכל בכדי שיוכלו להמשיך ולהתפלל בקברו של התנא הקד׳ בצורה רגילה תוך שיתוף פעולה עם המשטרה להרחיק מהאזור את אותם פעילים קיצונים המטילים את חיתתם גם על תושבי עראבה.

מארגון 'חנינא בני' המטפל בקברו של רבי חנינא בן דוסא נמסר על אירועי הלילה: ״עצוב מאוד שיהודים לא יכולים להתפלל על קברו של תנא קדוש ובעל ישועות גדול ביום ההילולא שלו. לצערינו הם עיכבו את התפילה המיוחדת בחצות הלילה, התפילה התקיימה בעיכוב של שעתיים בשטח הסמוך מאוד לקיר הגובל עם הקבר לפי הנחיית המשטרה. הבוקר המשטרה מתגברת כוחות במקום ותאשר כניסה לקבר לתפילה מכובדת כאשר כל שם יוזכר בכוונה רבה עם נוסח הבקשה של כל אחד ואחד מהזקוקים לישועה אשר השתתפו בסגולה הבדוקה. השקענו מאות אלפי שקלים בשנה האחרונה לשיפוץ הקבר לקראת ההילולא. צריך לעשות הכל שיהודים יוכלו להתפלל בקברי צדיקים בביטחון״.

חנינא בני כפר ערבי פורעים ערבים חנינא בן דוסא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד