כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ביקורת צולבת על בית הנשיא: "הציבור לא מטומטם"

הוועדה לביקורת המדינה דנה בשורת ליקויים בבית הנשיא ובראשם השימוש בכספי תרומות למימון ועידת הנשיא, למרות המלצת המבקר • "מצאתם מעקף להמלצות המבקר"

שמעון פרס. צילום: פלאש90
שמעון פרס. צילום: פלאש90

בדיון בוועדה לביקורת המדינה, שהתקיים לבקשתם של ח"כ אורית סטרוק וח"כ מיקי רוזנטל, דנה הוועדה בשורת ליקויים בבית הנשיא ובראשם השימוש בכספי תרומות למימון ועידת הנשיא למרות המלצת המבקר.

עם תחילת הישיבה הציגה ח"כ אורית סטרוק מספר ליקויים בבית הנשיא וביקשה את תגובת המנכ"לית.

בין הליקויים: דו"ח המבקר שנכתב בשנת 2011 ובו נכתב במפורש לאחר "ועידת הנשיא" הראשונה שנערכה ב2008, אחרי כניסת פרס למשכן הנשיא, כי לא ראוי שהאירוע החגיגי שבית הנשיא שותף בארגונו, ונושא גם את סמל המדינה ושמו של האזרח מספר אחת - ימומן מתרומות.

מנכ"לית בית הנשיא, אפרת דובדבני שתיארה בהרחבה את היתרונות הבינלאומיים והכלכלים שטומנת בחובה ועידת הנשיא, ציינה כי התרומות למימון הוועידה נאספו על ידי האוניברסיטה העברית וכי זו וועידה חשובה מאוד לעם ישראל.

בתגובה אמרה לה סטרוק: "מי שקובע מה חשוב יותר ומה חשוב פחות זו הכנסת. פה קובעים את זה ולא אתם. מצאתם לכם כביש עוקף תרומות בדמות האוניברסיטה העברית אבל הציבור לא מטומטם ומבין שזה מעקף".

בתגובה אמרה מנכ"לית בית הנשיא:"טוב שם טוב משמן טוב. חבל לי שאת לא מאמינה לי כשאני אומרת שבית הנשיא לא היה מעורב בתרומות. אני לא משקרת. זו המציאות".

גם ח"כ רוזנטל הוסיף ואמר: שלהערכתו בית הנשיא מתעלם מהערת המבקר: "אתם ממשיכים לנהוג בעניין מתן חסויות למרות הערת המבקר".

סטרוק ניצלה גם את ההזדמנות והציגה את תקציב בית הנשיא בשנים האחרונות ובו רואים עלייה של עשרות אחוזים בתקציב בית הנשיא בדיוק בתקופה בה התמנה הנשיא פרס.

סטרוק הוסיפה כי כבר הגישה הסתייגות בוועדת הכספים על הסעיף הזה בתקציב.

בתגובה אמרה דובדבני כי בעקבות התקופה בה הנשיא קצב היה בחקירה נוצר פער בתקציב עקב ירידה בפעילות וכן שפעילות בית הנשיא עלתה מאוד ורבים ממנהיגי העולם מעוניינים להיפגש איתו ובאים אליו והוא אליהם ולכן התקציב עלה.

מבקר המדינה, יוסף שפירא שהיה בדיון אמר לגבי נושא התרומות: "זה נושא בעייתי מאוד ויש להקפיד ולבדוק את נושא התרומות גם במקומות אחרים כמו בפריימריס ומקומות אחרים".
שמעון פרס בזבוז נשיא המדינה תרומות כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד