כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רבני בני-ברק נגד אריה דרעי: "מחליט לבד"

פצצה פוליטית נגד ש"ס הוטלה בבני ברק • הרב שלמה בן שמעון ממנהיגי בני התורה הספרדים, מוחה במכתב נגד התנהלותו של אריה דרעי בקביעת הרשימה המקומית: "החליטו מה שהחליטו על דעת עצמם" • אל המכתב הצטרף גם הרב מסעוד בן שמעון • מסתמן: תתארגן רשימה ספרדית מקומית עצמאית

אריה דרעי. צילום: פלאש90
אריה דרעי. צילום: פלאש90



השתלטותו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, על רשימת ש"ס בבני-ברק והזזתו הצידה את מי שכיהן עד היום כיו"ר רשמי של הסניף הבני-ברקי, רפאל פנחסי, מביאה הערב (ד'), לתגובה חסרת תקדים מצד רבנים מהשורה הראשונה בעיר.

הפעם לא מדובר באופוזיציה שולית, אלא ברבנים המובילים את קהילת בני התורה בבני-ברק.

אתמול נחשף באתר 'בחדרי חרדים' מכתבו של אריה דרעי אל חבר מועצת העיר אליהו דדון, לפיו יוצב בראש הרשימה ויכהן כסגן ראש העיר, ובמקום השני יוצב נציגו של הגאון רבי מאיר מאזוז.

אלא שהגאון רבי שלמה בן שמעון, המרא דאתרא של שכונת רמת דוד ורב בית הכנסת המרכזי 'נוה יצחק', מוחה על כך במכתב ששוגר לתלמידיו והעתקו נשלח ללשכת דרעי.

"לכבוד ב"כ קבוצת אברכים בני תורה מרביצי תורה בני ברק:

"פניתם אלי בטענה כיצד יתכן שירכיבו רשימה בלי לדבר ולרדת להכיר את צרכי העיר.

"ואני משיב כי אין לי שום חלק במה שנעשה ולא שאלו אותי ולא פנו אלי ולכך אין לי כל מענה לשאלתכם וגם ידוע לי שמעולם לא התכנסה מועצת החכמים, ורק אותם שנוגעים לדבר החליטו מה שהחליטו על דעת עצמם. ולכך אין בזה שום תירוץ למעשים אלו ואיש הישר בעיניו יעשה. ואין לי כל אחריות לכך ואני מצטער שהגענו למצב זה. החותם בצער, הרב שלמה בן שמעון".

עוד בנושא:
דרעי החליט: אלי דדון ראש ש"ס בב"ב; תומכים בזייברט

לדברים מצטרף גם הגאון רבי מסעוד בן שמעון, הכותב אף הוא בכתב ידו: "הנני מוחה בצער שזה שנים רבות שלא ישבו החכמים, אלא שמחליטים על דעת עצמם, וביותר שיש כאן בזיון התורה, שאומרים שחכם שלום כהן שליט"א לא יתערב בעניני בני ברק. רק מטריחים אותו לבוא לבני ברק לצרכים שלהם. בתקוה שבני התורה ישיגו את צרכיהם, אבל לי אין קשר לכל הנעשה ומסיר את אחריותי מרשימה זו. החותם בצער, מסעוד בן שמעון".

אין ספק שמדובר באמירה ברורה ונחרצת, שיש בה כדי להטיל פצצה לכיוונו של יו"ר ש"ס.

המכתב מכשיר הקמת רשימה אלטרנטיבית תורנית בבני ברק, אשר תהווה יריית פתיחה מסוכנת לרשימות דומות בכל רחבי הארץ, דבר שאיש בש"ס אינו מעוניין בו.

לא הרי רשימות שבראשן רבנים כרבני משפחת בן שמעון, כשאר אופוזיציות זניחות המוקמות בימים אלו לש"ס בכל רחבי הארץ.






הרב שלמה בן שמעון בני תורה ש''ס דדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד