י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התושבים יצאו למחאה

תאונה חזיתית בכביש 90: 4 נהרגו בהם שני ילדים

ארבעה בני אדם נהרגו ושניים נפצעו באורח בינוני-קשה בתאונת דרכים שאירעה היום בכביש הערבה (90), סמוך למושב פארן, לכיוון צפון. התאונה אירעה כתוצאה מהתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב | תושבים בערבה יצאו למחאה: "צריך להרחיב את הכביש, זה כביש אדום"

תאונה חזיתית בכביש 90: 4 נהרגו בהם שני ילדים
זירת התאונה צילום: נדב אילון, יחידת חילוץ ערבה

ארבעה בני אדם, בהם ילד בן 4 ונערה בת 13, נהרגו היום  בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב בכביש 90, סמוך למושב פארן שבערבה. החשד שנבדק הוא שרכב של משפחה ממזרח ירושלים שחזרה מחופשה באילת התנגש ברכב פרטי ובו בני זוג. 

שלושה מההרוגים – ילד כבן 4, נערה כבת 13, וגבר כבן 65 – נסעו באותו הרכב. הנוסע הרביעי, כבן 40, פונה לבית החולים במצב קשה. ההרוגה הרביעית, כבת 40, נסעה בכלי הרכב השני. הנוסע שלצידה, כבן 40, פונה במצב קשה.

הפרמדיקים של מד"א סיפרו כי "מדובר בתאונה מחרידה, ראינו שני כלי רכב מעוכים, באחד נסעו גבר ואשה ובשני ארבעה נוסעים. מרכב אחד חולצו גבר ואשה, כבת 40 שהייתה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם חבלה רב מערכתית קשה, ביצענו בדיקות רפואיות ונאלצנו לקבוע את מותה".

תושבי הערבה יצאו למחות במקום בתאונה עם דגלים אדומים ופנו לממשלה: "צריך להרחיב את הכביש הזה, זה כביש אדום". מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה שמתחילת השנה נהרגו בכבישים 148 בני אדם - 11 יותר מבתקופה המקבילה בשנה שעברה. בחודש מאי בלבד נהרגו 27 בני אדם בתאונות דרכים. 

מעמותת "אור ירוק" נמסר בעקבות תאונת הדרכים הקשה כי "כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות ולהוות מפגע בטיחותי לכל מי שנוסע בו. מדינת ישראל משקיעה מיליארדי שקלים בתחבורה, אבל לא מוצאת כסף כדי למנוע מוות ידוע מראש בכביש הדמים הזה".

"כמה עוד אנשים צריכים להיהרג כדי שמישהו יחליט להעביר את הכסף, לשפר את התשתית ולמנוע צער סבל וכאב מעוד משפחות רבות?", תהו בעמותה. "למרות הבטחות רבות, מעט מאוד נעשה והציבור משלם את המחיר הכבד. חייבים להפוך את כביש הערבה לכביש בטוח עם הפרדה בין הנתיבים וצמתים מוסדרים". עוד נמסר מ"אור ירוק" כי "אנחנו בפתחו של החופש הגדול והקיץ, והתנועה לדרום תגבר וכך גם הסכנה למעורבות בתאונה. חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית כבר עכשיו כדי למנוע עבירות תנועה מסכנות חיים".

מאיר צור, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אמר כי "היום שוב יש נרצחים בכביש הערבה, נרצחים בתאונות דרכים. הם נרצחים כי ממשלות ישראל לדורותיהן מזניחות את כביש 90, שכמעט כל יום יש בו תאונה. כל שבוע יש תאונה קטלנית, זה פשוט בלתי נסבל".

"לא סביר במדינה מתוקנת שאנשים יוצאים לחופש ונרצחים על הכביש", הוסיף ראש המועצה. "היום זה יום עצוב במיוחד, יש ילדים הרוגים. אנחנו לא נוכל לסבול את זה יותר, אנחנו קוראים לממשלת ישראל להפסיק עם הברבורים והסיפורים, ופשוט להרחיב את הכביש לדו-מסלולי באופן מיידי". צור הבהיר כי "לא נסבול את זה יותר ואנחנו נתחיל בפעולות מחאה משמעותיות על הכביש. אם הממשלה ואם שרת התחבורה לא באופן מיידי יתחילו לטפל בכביש ולבנות אותו לדו-מסלולי".

תאונת דרכים כביש 90

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד