י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי החיסול המסתורי

דיווח: מתקפת כטב"מים על מתקן צבאי באיראן

הבסיס הצבאי שבו נהרג המהנדס האיראני הותקף עם כטב"ם. הבניין שנפגע משמש את איראן למחקר ופיתוח כטב"מים. בכיר בארה"ב אישר את קיום התקיפה בבסיס סמוך לטהראן, בו סבורים במערב שנערכים ניסויים הקשורים לנשק גרעיני

דיווח: מתקפת כטב"מים על מתקן צבאי באיראן
הרמטכ"ל האיראני מבקר בבסיס המל"טים צילום: צילום מסך

התקרית שעליה דיווחה איראן בשבוע שעבר בה נהרג מהנדס, מתבררת כמתקפת כטב"ם. לפי מקורות איראניים, הבניין שנפגע משמש את משרד הביטחון האיראני למחקר ופיתוח כטב"מים. גורם רשמי אמריקאי אישר ל"ניו יורק טיימס" שכטב"מים תקפו את הבסיס הצבאי פרצ'ין הסמוך לטהראן, אך לא אמר מי עומד מאחורי התקיפה.

לדברי מקורות איראניים המעורים בפרטי התקיפה, הכטב"ם שפגע בבסיס המריא מתוך המדינה. כטב"מים מסוג זה מסוגלים לטוס לטווח קצר, והבסיס מרוחק מגבולותיה של איראן. לא היתה לקיחת אחריות על המקרה, אך דפוס התקיפה מתאים לזה של תקיפות ישראליות באיראן ולבנון בעבר. גורמים ישראליים סירבו להגיב לפניית ניו יורק טיימס בנושא.

ביום חמישי הודיע משרד ההגנה של איראן כי מהנדס נהרג ואחר נפצע בתאונה שאירעה שלשום בפרצ'ין. הבסיס, הממוקם דרומית-מערבית לטהראן, משמש לייצור טילים, תחמושת וחומרי נפץ, ובמערב סבורים כי נערכים בו ניסויים סודיים הקשורים לפיתוח נשק גרעיני. לפי משרד ההגנה, התאונה אירעה באחת מיחידות המחקר שלו.

גורם צבאי ישראלי בכיר אמר ל'ניו יורק טיימס' כי המדינה השקיעה משאבים משמעותיים כדי לאתר ולהשמיד כלי נשק מסוג זה, המהווים איום מיוחד בהתחשב בעובדה שהם יכולים לחמוק ממערכות צה"ל כמו כיפת ברזל.

רחפנים איראניים שימשו בהתקפות נגד ישראל, ערב הסעודית, איחוד האמירויות, תימן ואפילו בסיס אמריקאי בסוריה, כך אמרו גורמי מודיעין ל'ניו יורק טיימס'.

בתוך כך הרמטכ"ל של הכוחות המזוינים של איראן ביקר באחד מבסיסי המל"טים החשאיים והמחתרתיים של של איראן.

ביקור הרמטכ"ל האיראני בבסיס הסודי של המל"טים

במהלך הביקור, עודכן הגנרל באגרי על היכולות העדכניות ביותר בתחום הייצור של מל"טים צבאיים, התקפיים וארוכי טווח שונים. כך דווחו כלי תקשורת באיראן. בדיווח נאמר "עם הפעלתו של הבסיס הסודי הזה, שתוכנן ונבנה בעומק של מאות מטרים, הפכה הרפובליקה האסלאמית של איראן למעצמת המל"טים המעולה באזור".

ניו יורק טיימס איראן משמרות המהפכה מלט תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד