י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקואליציה נחלשת

סקר: גוש הימין מתחזק ומתקרב להקמת ממשלה

סקר מנדטים מיוחד מגלה שרוב הציבור הישראלי חושב שהממשלה תקרוס בתוך חצי שנה או אפילו פחות | הליכוד עם 35 מנדטים, יש עתיד עם 17 ותקווה חדשה על סף אחוז החסימה | מפת הגושים: 55 לקואליציה הנוכחית, 59 ל"בלוק נתניהו" | הנתונים המלאים

סקר: גוש הימין מתחזק ומתקרב להקמת ממשלה
נתניהו ובנט במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אחרי שבוע פוליטי סוער, סקר מנדטים שפורסם בסוף השבוע ב'חדשות 12' מגלה כי רוב הציבור הישראלי רואה את סופה של הממשלה קרב. יותר ממחצית מהנשאלים חושבים שהממשלה תקרוס תוך חצי שנה, ואפילו פחות מכך. לצד זאת, רק 12% מהמשיבים העריכו כי ממשלת בנט-לפיד תשלים קדנציה.

באשר לשאלה לאיזו מפלגה היית מצביע אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד עם 35 מנדטים, יש עתיד שומרת על כוחה עם 17, כחול לבן מזנקת בשני מנדטים ל-10 וש"ס עם 9 מנדטים. הציונות הדתית מתחזקת במנדט ועולה ל-8, יהדות התורה עם 7, הרשימה המשותפת עם 6 והעבודה נחלשת במנדט ל-6. ימינה, מפלגת השלטון, נותרת עם 5 מנדטים, ישראל ביתנו עם 5 ותקווה חדשה, רע"ם ומרצ עם 4 מנדטים כל אחת.

במפת הגושים ניתן לזהות מגמה של התחזקות איטית של "בלוק נתניהו" שזוכה כבר ל-59 מנדטים לעומת 52 בבחירות האחרונות. הקואליציה הנוכחית זוכה ל-55 מנדטים, רחוק מרוב בכנסת. אם בנט, ליברמן וסער ירוצו יחד הם יקבלו 15 מנדטים - מנדט אחד יותר ממה שהיו מקבלים בנפרד. במצב כזה, לא נרשם שינוי מהותי במפת הגושים.

נתניהו מנצח כתמיד בשאלת ההתאמה

באשר לשאלה מי מבין האישים הבאים, בנט או נתניהו, הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה – 46% השיבו נתניהו, בעוד 21% בלבד השיבו בנט. כששאלנו מי מבין נתניהו ולפיד הכי מתאים להיות ראש הממשלה - 46% השיבו נתניהו ו-24% ענו לפיד. כשהצבנו את נתניהו מול בני גנץ, מי שהיו בראשות הממשלה הקודמת, נתניהו מוביל עם 44% לעומת גנץ עם 21% בלבד.

עוד שאלה שנשאלה בסקר, האם אתה מסכים לטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור, 47% השיבו בחיוב ו-43% השיבו בשלילה. רבע מבין מצביעי הקואליציה הנוכחית הסכימו עם הטענה.

סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד