כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
השגחה פרטית

הצלצול של הערבי היה "ר' ישעיה בן ר' משה"

עגלה שנגנבה על ידי פועל בבית שמש, נמצאה בהשגחה פרטית על ידי שוטר שזיהה שיר חשוד מהטלפון שהיה בתוך העגלה מה שהוביל למעצר הערבי. הסיפור המלא. בזכות ר' ישעיה בן ר' משה 

הצלצול של הערבי היה "ר' ישעיה בן ר' משה"
מתפללים בציון של ר' ישעיה בן ר' משה צילום: שוקי לרר

סיפור על השגחה פרטית מיוחדת בזכות צלצול ולפון של השיר ר' ישעיה בן ר' משה, סופר בתקופה האחרונה במגזר החרדי, הפעם מקבל הסיפור עדות נאמנה בעלון המפורסם 'השגחה פרטית'.

וכך מספר אברך מבית שמש: בבניין שבו אני גר עדיין מסתובבים פועלי בניין, שמשלימים עבודות בבניין ובבניינים הסמוכים. הם מצטיינים באופן מיוחד בנטילת ידיים, ונוטלים מכל הבא ליד. אם שכחת משהו בעל ערך ללא השגחה, ידאגו בני דודינו להעביר אותו לרשותם, כך שתשכח ממנו לגמרי. בבניין שבו אני גר עדיין אין מעלית, ודיירי הקומות העליונות משאירים את העגלות למטה בלית ברירה.

באחד הימים דופק אצלי שכן מקומה שישית ומבקש בדחיפות לבצע שיחת טלפון. הוא הניח את העגלה של הילד שלו בכניסה, ואחרי עשר דקות נזכר שהוא שכח להעלות את התיק של העגלה. רק לפני זמן קצר הוא הוציא כסף מהבנק, ובתוך התיק נח הפלאפון עם שטרות כסף, כרטיס אשראי ומסמכים חשובים.

כשירד בחזרה למטה, גילה לתדהמתו שאיחר את המועד. העגלה נעלמה עם התיק, ואנה הוא בא. הוא ביקש את הטלפון שלי כדי להתקשר לסלולרי שלו, וכך הוא צלצל פעם אחר פעם. כעבור עשר דקות התקשר אדם שהזדהה כשוטר ושאל: "איבדת עגלה?" "כן". לא עבר זמן רב, והעגלה והתיק חזרו יחד עם סיפור מפעים.

וכך סיפר השוטר: נסעתי באזור היציאה מהעיר, ליד נחל צאלים, וראיתי קבוצה של פועלי בניין ערבים. ביניהם ערבי אחד מוליך עגלה יפה של תינוק. עצרתי את הערבי ושאלתי אותו, "מאיפה העגלה?" והוא ענה לי, "מצאתי את זה בפח". אמנם חשדתי שזו לא ממש מציאה כשרה, אבל לא היו לי ראיות שהוא גנב את זה. פתאום הפלאפון שבתוך התיק מצלצל: 'רבי ישעיה בן ר' משה, פועל ישועות לכלל ישראל, בני, חיי ומזוני רוויחי, אה... ומזוני רוויחי...' אמרתי לעצמי: מה לערבי ולרבי ישעיה בן ר' משה? אין ספק שהפלאפון גנוב. עכשיו כבר הייתה לי ראיה. דרשתי מהערבי שיביא לי את התיק עם הטלפון והעגלה, וברוך ה', הכול חוזר אליך.

רבי ישעיה מקרעסטיר שוטר בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד