ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יגרום לשינויים בחוקה?

מסע הירי בביה"ס: הסקר מגלה "רוב האמריקנים בעד הגבלות"

כ-70% תומכים בחקיקה שתאפשר לרשויות החוק להחרים נשק ממי שעשוי לסכן את הציבור, כך עולה מסקר מיוחד שנעשה לאחר הטבח בבית הספר בטקסס | עוד בסקר, 72% מהנשאלים יתמכו בהעלאת גיל המינימום לרכישת כלי נשק ל-21

מסע הירי בביה"ס: הסקר מגלה "רוב האמריקנים בעד הגבלות"
חנות נשק צילום: FREEPIK

בעקבות מסע הרצח בבית הספר היסודי בטקסס, נערך בארה"ב בשבוע שעבר סקר מיוחד ומקיף על עמדות האזרחים בסוגיית הבקרה על נשק. לפי הסקר, הנערך על ידי סוכנות הידיעות רויטרס וחברת הסקרים 'איפסוס' ודגם 940 אמריקנים – 84% מהאמריקנים תומכים בחובת בדיקת רקע פלילי ונפשי לפני מכירת נשק. כ-70% תומכים בחקיקה שתאפשר לרשויות החוק להחרים נשק ממי שעשוי לסכן את הציבור.

בנוסף, 72% מהנשאלים השיבו בחיוב לשאלה אם יתמכו בהעלאת גיל המינימום לרכישת כלי נשק מ-18 ל-21. עם זאת, רק 35% מהנשאלים אמרו כי הם בטוחים שמחוקקים במדינה יפעלו לחיזוק חוקי בקרת הנשק, בעוד 49% אמרו שהם לא בטוחים. מדיניות זו נתמכה על ידי רוב רחב של רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, ומהדהדת ממצאי סקרים קודמים.

כ-65% מהנשאלים אמרו שבאמריקה יש כל כך הרבה ירי המוני בגלל הזמינות הקלה של נשק חם. עם זאת, הסקר מצא שהאמריקאים היו חלוקים יותר ביחס למדיניות שכבר קיימת במדינות רבות שהופכות את הנשק לחלק מחיי היומיום. הרוב, 54%, אמרו שנשיאת אקדח היא הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני ירי המוני, בעוד 45% אמרו שהם תומכים בחימוש מורים או צוות בית ספר יסודי.

 

טבח בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד