י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בן גביר יעלה להר הבית

נערכים לירי מהרצועה: דריכות בכל הגזרות לקראת מצעד הדגלים

חרף האיומים מצד ארגוני הטרור, מצעד הדגלים יחלוף היום בשער שכם | במערכת הביטחון נמצאים בכוננות שיא מחשש לירי רקטי מהרצועה או ממהומות בערים המעורבות, אך מעריכים: בחמאס לא מעוניינים בסבב לחימה | בתום הערכת מצב הוחלט: ח"כ בן גביר יעלה בבוקר להר הבית 

נערכים לירי מהרצועה: דריכות בכל הגזרות לקראת מצעד הדגלים
מצעד הדגלים, פעילי חמאס צילום: פלאש 90

פחות מיממה למצעד הדגלים שיתקיים היום (ראשון, יום ירושלים) בעיר העתיקה, ובמערכת הביטחון מעלים כוננות בכל הגזרות מחשש להסלמה. בישראל מעריכים גם הערב כי לארגון חמאס אין אינטרס להיכנס לסבב לחימה בדרום. יחד עם זאת, ארגונים פלסטינים עשויים לשגר רקטות, מעזה או מלבנון, ולהוביל להסלמה.

במקביל המשטרה תפרוס מחר כוחות מתוגברים ברחבי ירושלים ובערים המעורבות, מחשש להתפרצות מהומות. במערכת הביטחון מבינים כי אירוע קטן עשוי להוביל לפיצוץ, ולכן במשטרה הנחו את הצוותים בשטח שלא להיגרר לפרובוקציות מצד גורמים קיצוניים.

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, החליט בתום הערכת מצב לאפשר ליו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, לעלות בבוקר להר הבית חרף המתיחות הביטחונית. 

ראש הלשכה המדינית חמאס, אסמאעיל הנייה, התייחס אמש למצעד הדגלים ואמר כי "כל האפשרויות נמצאות על השולחן וכי הארגון נערך לכל התרחישים". הנייה טען ישראל מעוניינת להשתמש במצעד הדגלים במטרה להתגבר, לדבריו, על הישגי מבצע שומר החומות.

"יש לנו שלישייה שמוכנה להתמודד עם ההתפתחויות מחר (האומה, העם וההתנגדות)", אמר הנייה. "אנו רואים כי חוד החנית הם עמנו בירושלים שמעולם לא היסס להגן על אל-אקצא ועל הגדה המערבית. עזה תישאר המגן והחרב".

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אתמול עדכון מבצעי לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים. מלשכתו נמסר כי רה"מ קיבל עדכון מקיף אודות ההיערכות המשטרתית לקראת האירועים, בדגש על המאמצים המודיעיניים ועל תגבור הכוחות בשטח על מנת לאפשר את ציון יום ירושלים וקיום מצעד הדגלים באופן סדור ובבטחה.

ראש הממשלה סיכם כי מצעד הדגלים יתקיים כסדרו ועפ"י המתווה המתוכנן, כפי שמתקיים מזה עשרות שנים. לפיכך, יסתיים המצעד בכותל ואינו עובר בהר הבית. כמו כן, הפעילות בהר הבית תימשך כרגיל. בשיחה השתתפו השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה וגורמים נוספים.

 

 

 

מצעד הדגלים הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד