י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ריאיון מתוך הצללים

אחיו של מנהיג חמאס: "18 מחבלים נהרגו בניסיון לחטוף חיילים"

אחיו של יחיא סינוואר התראיין לערוץ "אל ג'זירא" ושלח איומים אל ישראל, "הפצצת תל אביב קלה יותר משתיית מים" | הוא סיפר על תרגיל ההונאה בתקיפת המטרו ואמר: "ישראל תכננה להרוג מאות לוחמים במנהרות - אף אחד לא נפגע"

אחיו של מנהיג חמאס: "18 מחבלים נהרגו בניסיון לחטוף חיילים"
הראיון צילום: צילום מסך

ערוץ אל-ג'זירה הקטארי שידר בתכנית "רב הנסתר על הגלוי" ריאיון ראשון ומוצלל עם מוחמד א-סינוואר, אחיו של מנהיג חמאס בעזה ומפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם.

בריאיון נשאל א-סינוואר האח על האיומים של ארגוני הטרור לאור ההסלמה בירושלים וענה: "כאשר אנחנו מזהירים את ישראל, כל אות וכל מילה, יש לה אמת בשטח. אנו יודעים כיצד להכאיב לישראל ולהפעיל עליו לחץ". בתוכנית נאמר כי היה לו חלק בחטיפת גלעד שליט ובשמירה עליו וכי ישראל כבר ניסתה בעבר לחסלו. בתוכנית הוצגו ההכנות של הזרוע הצבאית של חמאס לקראת שיגור המטח הראשון לירושלים ב-15 במאי, המטח שפתח את מבצע "שומר החומות". אחד מהמפקדים ביחידת הארטילריה של הזרוע הצבאית סיפר כי מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, התקשר אליהם כמה פעמים כדי לוודא שהם ערוכים לבצע את הירי ובשעה שש התקשר והודיע להם שישראל לא נסוגה והורה להם לשגר את המטח.

בתוכנית הוצג מסמך מישיבה שקיימה הזרוע הצבאית בראשות מפקד הזרוע, מוחמד דף, בחודש ינואר 2021, ארבעה חודשים לפני מבצע "שומר החומות". לפי המסמך שהוצג, בפגישה הוחלט גם להכניס את ירושלים למשוואה ולמעגל האש. עוד הוחלט להגביר את ניסיונות החטיפה. מוחמד א-סינוואר אמר כי בתחילת מבצע "שומר החומות" הם ניסו לחטוף חיילים כדי לגרור את ישראל לעסקת חילופי שבויים. בתוכנית גם הוצג תיעוד של צלפים של חמאס יורים לעבר מגדל תצפית של צה"ל

קצין במנגנון המודיעין של הזרוע הצבאית של חמאס טען בריאיון כי הם הצליחו לגרום לישראל לחשוב שהתוכנית שלה להשמיד את "המטרו" (המנהרות של חמאס) ולהסב לזרוע הצבאית של חמאס אבידות כבדות באמצעות ההטעייה של הפלישה הקרקעית, הצליחה, על אף שהיא נכשלה בפועל. לטענתו, היה להם מידע מוקדם על התכנית. מוחמד א-סינוואר, המפקד הבכיר בזרוע הצבאית של חמאס, טען בריאיון לתכנית כי אף פעיל בחמאס לא נפגע בתקיפה המדוברת על אף שהמטוסים השליכו טונות של חומרי נפץ. בתכנית גם נטען כי במהלך "שומר החומות" פעל חמ"ל ביטחוני משותף של קצינים בזרוע הצבאית של חמאס, קצינים מארגון חיזבאללה הלבנוני וקצינים ממשמרות המהפכה של איראן.

עוד אמר סינוואר האח בריאיון באל-ג'זירה כי הם הצליחו לקבע ב"שומר החומות" את המשוואה של הפגזת תל אביב: "בעבורנו לירות טילים לתל אביב זה יותר קל מאשר לשתות מים". בנוסף בתוכנית הוצג תיעוד של אחד המהנדסים הבכירים של הזרוע הצבאית, ג'מאל א-זיבדה, שנהרג יחד עם בנו בהפצצה ישראלית במהלך המבצע. תיעוד שבו הם נראים ליד רקטות.

מוחמד א-סינוואר: אמר בסוף הריאיון בתכנית של אל-ג'זירה כי המערכה שהם ניהלו בזמן "שומר החומות" צריכה להיות הקדימון למערכה שבה כל העמים הערבים יתאחדו כדי לטהר את ירושלים ואת פלסטין: "אנו אומרים לכל בני החורין של האומה הערבית ושל העולם, מסגד אל-אקצא מחכה לכם. חכו לסימן". בתכנית גם הוצגו תיעודים של פעילי הזרוע הצבאית של אל-קסאם משגרים כביכול מל"טים התקפיים לעבר ישראל וצילומים של רכבים של צה"ל ממעוף המל"טים באזור הגבול.

חמאס רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד