י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא נותנים להתאבל

המשטר מגביל את הגישה לאתר הקבורה של אסירים פוליטיים

הרשויות האיראניות הקימו חומות בטון גבוהות סביב בית קברות ליד הבירה טהרן בו קבורים מאות קורבנות של הוצאות להורג בכלא ב-1988. קבוצת משפחות של קורבנות, קראו לרשויות להפסיק לאלתר את הגבלת הגישה ולהימנע מלהניח מחסומים נוספים

המשטר מגביל את הגישה לאתר הקבורה של אסירים פוליטיים
החומה שהוקמה צילום: צילום מסך

תיעוד חדש שפורסם ברשתות החברתיות ביום שישי האחרון מראה כי קירות בטון גבוהים ועמודים עם מצלמות אבטחה מוצבים סביב בית הקברות חווארן, דרומית מזרחית לטהרן.

הרשויות האיראניות הקימו חומות בטון גבוהות סביב בית קברות בו קבורים מאות קורבנות של הוצאות להורג בכלא ב-1988.

בהצהרה ביום שישי האחרון, קבוצת משפחות של קורבנות הקבורים במקום, קראו לרשויות להפסיק לאלתר מלהניח מחסומים נוספים סמוך למקום מנוחתם של יקיריהם, ואמרו כי יפתחו בקמפיין בינלאומי. להשמיע את קולם על ידי הקהילה הבינלאומית. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

תיעוד החומה שהוקמה

בשנת 1988, מספר לא ידוע של אסירים שהוצאו להורג נקברו בקברי המונים בחוואראן אשר שימשו בעבר לקבורת לא-מוסלמים כולל נוצרים ארמנים, הינדים ובני הדת הבהאית הנרדפת באיראן. הרשויות מעולם לא חשפו את מספר ההוצאות להורג בבתי כלא ברחבי המדינה מאוגוסט 1988 ועד פברואר 1989. אך לפי ההערכות נהרגו בין 4,500 ל-10,000 אסירים. כמעט כל הקורבנות ריצו עונשי מאסר כאשר האייתולות החליטו לחסל אותם.

החומות והמצלמות שהוקמו 

רוב הקורבנות היו חברים או תמכו בארגונים אנטי המשטר, חברים אחרים בקבוצות שנהרגו, היו שייכים לארגוני שמאל שונים. ארגון צדק לאיראן, ארגון זכויות איראני היושב בלונדון, פרסם בציוץ ביום שבת שהגבלת הגישה לאתר קברי אחים מאפשרת לרפובליקה האסלאמית להשמיד עוד ראיות לפשעים שביצעה. "קברי אחים הם זירות פשע וחייבים להישאר שלמים עד שניתן יהיה לחקור אותם באופן עצמאי, כדי לזהות את שרידי הקורבנות ואת רצף האירועים בעת התרחשות הפשעים", נמסר מטעם ארגון זכויות האדם.

תמונה ישנה של אתר הקבורה חוואראן באיראן בו נקברו אינספור אסירים פוליטיים ב-1988. צילום: Iran international

איראן קבר אחים אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד