כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החיילים שנלחמים באוקראינה

הצבא הרוסי מרחיב את השורות: בוטלה מגבלת הגיל

רוסיה ביטלה את מגבלת הגיל שלה לחיילים מקצועיים, וסללה את הדרך לגיוס מומחים אזרחיים נוספים למלחמה באוקראינה. הנשיא פוטין חתם על חוק המאפשר לאנשים מעל גיל 40 להתגייס לצבא

חיילים רוסים: אילוסטרציה
חיילים רוסים: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה הרוסי

לאחר שרוסיה לא הצליחה לכבוש את אוקראינה וספגה אבדות קשות, רוסיה ביטלה את מגבלת הגיל שלה לחיילים מקצועיים, וסללה את הדרך לגיוס מומחים אזרחיים נוספים למלחמה באוקראינה. הנשיא ולדימיר פוטין חתם על חוק המאפשר לאנשים מעל גיל 40 להתגייס לכוחות המזוינים. בעבר היו לצבא מגבלות גיל של 18-40 שנה לרוסים ו-18-30 לזרים.

מומחי צבא אוקראינים ומערביים אומרים שרוסיה ספגה אבדות כבדות במלחמה: כ-30,000 הרוגים, לפי אוקראינה, בעוד שממשלת בריטניה מעריכה את המספר בכ-15,000 כך דווח ה-BBC. לשם השוואה, האבדות של רוסיה בתשע שנות מלחמה באפגניסטן היו כ-15,000. באוקראינה היא איבדה את אותו מספר תוך שלושה חודשים.

הנשיא פוטין נמנע מגיוס בקנה מידה גדול. אבל בחודש מרץ הודה משרד ההגנה הרוסי שכמה מתגייסים היו מעורבים במלחמה וחלקם נלקחו בשבי על ידי הכוחות האוקראינים. במשרד הביטחון הדגישו כי אין זו מדיניות רשמית לשלוח מתגייסים צעירים לקרב. אלא רק חיילים מקצועיים. חוק הגיוס של רוסיה, עוד מימי הצאר, מחייב גברים בני 18 עד 27 לשרת שנה אחת בצבא. אבל רבים מקבלים פטורים על רקע רפואי, או בגלל שהם סטודנטים.

מלחמת אוקראינה רוסיה גיוס חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד