כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המצ'ינג הליטאי

ליטאים גייסו מיליונים לקניית מל"טים לאוקראינה

הליטאים גייסו 3.2 מיליון דולר תוך שלושה ימים בלבד מתוך 5.3 מיליון דולר הדרושים לרכישת מל"טים צבאיים מתקדמים לאוקראינה. התרומות הגיעו על ידי סכומים קטנים שתרמו תושבים בליטא

מל"ט: אילוסטרציה
מל"ט: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

אלפי ליטאים תרמו במאצ'ינג מיליוני דולרים בשביל לקנות מל"טים לאוקראינה, הליטאים גייסו כ-3.2 מיליון דולר תוך שלושה ימים בלבד - מתוך 5.3 מיליון דולר הדרושים לרכישת מל"טים צבאיים מתקדמים לאוקראינה. על פי דיווחים בליטא, הליטאים צופים כי כל הכסף ייאסף ביממה הקרובה.

"זה המקרה הראשון בהיסטוריה שבו אנשים רגילים מגייסים כסף כדי לקנות משהו כמו Bayraktar (סוג המל"ט) זה חסר תקדים, זה לא ייאמן", אמר בשטה פטרו, שגריר אוקראינה בליטא לתקשורת הליטאית.

"לפני שהמלחמה הזו התחילה, אף אחד מאיתנו לא חשב שאנחנו נקנה רובים. אבל זה דבר נורמלי עכשיו. חייבים לעשות משהו כדי שהעולם ישתפר", אמרה אגנה בליקאייט, בת 32, ששלחה 107 דולר מיד עם תחילת המצ'ינג שהושק ביום רביעי האחרון. "בזמן שממשלות של המדינות הגדולות בעולם מתלבטות בלי סוף, החברה הליטאית פשוט מתכנסת ועומדת לגייס תרומות של חמישה מיליון דולר ולרכוש את המל"טים - וזה מסר מרשים לעולם". אמרה בליקאייט.

"אני תורמת לקניית רובים לאוקראינה כבר זמן מה. ואעשה זאת עד הניצחון", אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס, והוסיפה כי היא מונעת בין השאר מחשש שרוסיה עלולה לתקוף את ליטא.

רוב כלי הנשק הכבדים שמדינות נאט"ו שלחו לאוקראינה עד כה, הם נשק סובייטי שעדיין מצוי במלאי של מדינות החברות בנאט"ו במזרח אירופה, אך חלקן החלו לאחרונה לספק לאוקראינה נשק מערבי.

מלט מלחמת אוקראינה רוסיה ליטא ליטאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד