כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היסטוריה יהודית

תוכנית לימודים: הילדים בחבל האוטונומי ילמדו יידיש

בבתי הספר של האזור היהודי האוטונומי, החליטו מנהלי בתי הספר, לקדם מחקר מעמיק בהיסטוריה של האזור האוטונומי היהודי ובמסורות העם היהודי. כחלק מהתוכנית הילדים ילמדו את שפת היידיש

תוכנית לימודים: הילדים בחבל האוטונומי ילמדו יידיש
אילוסטרציה צילום: Pixabay

בישיבת ממשלת החבל האוטונומי היהודי במזרח הרחוק הרוסי, בנושא "פיתוח מרכיב ההיסטוריה המקומית" בסביבה החינוכית, הציעו מומחים ללמוד את התרבות היהודית, שפת היידיש וההיסטוריה של החבל האוטונומי היהודי, וזאת במסגרת קורס בית ספר להיסטוריה מקומית.

"אנחנו מאבדים את האותנטיות שלנו. כולם מדברים על פטריוטיות, אהבה למולדת, אבל מעטים יודעים על מולדתם הקטנה - איך היא התחילה, איך ובאיזה עמל היא נוצרה, על איזה אנשים נפלאים יש לנו", כך אמרה סגנית ראש הממשלה מריה קוסטיוק.

בראש סדר העדיפויות של הוגי התוכנית, עומד חקר ההיסטוריה של האזור האוטונומי היהודי, המטרה ללמד את התרבות והשפה, בגני ילדים ובבתי ספר. כולל מחקר מעמיק של ההיסטוריה של האזור האוטונומי היהודי. בהודעת הממשלה נאמר "המסורות התרבותיות של העם היהודי יסייעו לשמר את זהות האזור, ובכך להגביר את ההשקעה והאטרקטיביות התיירותית שלו".

בעקבות כך, הוחלט להקים קבוצות עבודה להכנסת הלימודים בחמישה תחומים: תרבות, חינוך, ספורט, יזמות, חברה אזרחית. מטעם הממשלה נאמר "עד תחילת השנה האקדמית החדשה יש לגבש ולעצב את עיקר הפעילויות בתחומים לתכנית אחת".

המחוז האוטונומי נמצא במזרח הרחוק הרוסי, קרוב לגבול עם סין, שטח המחוז האוטונומי הוא כ-36,000 קמ"ר ובמפקד 2018 חיו בו 162,014 תושבים. העיר המרכזית במחוז היא בירוביג'ן. כך לפי ויקיפדיה. נכון למפקד האוכלוסין של 2010, היו בה 1,628 תושבים ממוצא יהודי. החלטה על הקמת מחוז יהודי אוטונומי התקבלה ב-1928 והשפה הרשמית באזור הייתה יידיש, אך בהמשך בתי ספר ביידיש נסגרו.

רוסיה סין אוטונומיה לימוד יידיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד