ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
קצב ההרג שב ומטפס

זירות הקרב באזור מזרח אוקראינה מתחממות

אחרי מספר שבועות של חוסר הצלחה לרוסיה בניסיונותיה לכבוש את חבל דונבאס, והצלחות מרשימות לאוקראינה שהצליחה לשחרר את כל אזור חרקוב מהנוכחות של צבא רוסיה, נרשמה בשבוע שעבר תפנית חדה, כשרוסיה החלה להתקדם בקצב הולך ומתגבר, ואף כבשה שטחים נרחבים, כשההישג המשמעותי ביותר הוא הכניסה הרוסית אל העיר האוקראינית סברדונייצק

מלחמת אוקראינה רוסיה: אילוסטרציה
מלחמת אוקראינה רוסיה: אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה החלה להתקדם בקצב הולך ומתגבר, ואף כבשה שטחים נרחבים ברחבי מזרח אוקראינה.

הרוסים כבשו לאחרונה את סברדונייצק. לפני סברדונייצק כבשו הרוסים בשבוע את מירנובסקי, שבינה ובין פפוסנה שכבר בשליטתם. כמו כן כבש צבא רוסיה את חלקה הצפוני של העיר לימאן, ולפי חלק מהדיווחים אף השלים את כיבושה של העיר בימים האחרונים.

כאמור, במהלך סוף השבוע החלו קרבות עזים להתחולל בתוך העיר סברדונצייק, ובמקביל התקבלו דיווחים גם על הישגים אוקראיניים משמעותיים באזור חרסון, שם התקדמו הכוחות האוקראינים כשבעה קילומטרים בקרבות אתמול, כך לפי הדיווחים, כשהיעד שלהם הוא העיר קריבוי-ריג, בסמוך לה יש ריכוז רוסי גדול מאוד.

האוקראינים מנסים ככל הנראה לכתר את הכוחות הרוסיים, אולי במטרה לקחת בשבי אלפי חיילים רוסים לצורך עסקת חילופי שבויים בתמורה לאלפים שנשבו במריופול. בהקשר של מריופול נטען שצבא רוסיה השמיש מחדש את הנמל של מריופול, לצורך שדידת כמויות גדולות של מתכת שאוחסנו במפעל המתכות 'אזובסטל', שהתפרש על פני 16 קילומטרים רבועים ושלפי הטענות הוא מפעל המתכות הגדול ביותר באירופה.

רוסיה פרסמה גם הודעה רשמית בה נטען כי יצאה לפעילות אווירית מאוד אינטנסיבית אתמול, במהלכה הופצצו כ-40 יעדים של צבא אוקראינים, כולל ריכוזי כח אדם ומחסני נשק. לטענת רוסיה, בהתקפה האווירית נהרגו לפחות 250 חיילים אוקראינים. גם אוקראינה טענה אתמול כי אנשיה הצליחו להרוג כ-250 חיילים רוסים, ובכך התעגל מספר החיילים של צבא רוסיה שנהרגו באוקראינה, לפי טענת אוקראינה, ל-30 אלף. האוקראינים גם טוענים שהפילו במהלך סוף השבוע שני כלי טיס נוספים של חיל האויר הרוסי. טענה שמתיישבת עם הטענה הרוסית על הפצצות אוויריות אינטנסיביות מצד רוסיה בשטחי אוקראינה.

לפי הדיווח, אחד מכלי הטיס שהופל היה מטוס מתקדם מדגם סוחוי-35 והשני היה מסוק מדגם קאמוב-52. על פי הדיווחים, צבא רוסיה גם חזר לעשות שימוש נרחב בשיטת ההפגזות העיוורות שמטרתן לבצע 'ריכוך' של השטחים לפני כיבוש. מספר עיירות אוקראיניות עברו אתמול ושלשום 'ריכוך' אינטנסיבי, והתקבלו מספר דיווחים על פגיעות קטלניות.

כמו כן נמסר בשבוע שעבר על התגברות ההפצצות על חרקוב, ובאוקראינה חוששים שרוסיה מתכננת לנסות ולכבוש שוב את העיר בקרוב. ניתן להעריך שלפחות חלק מפעולות ה'ריכוך' האכזריות לא נועדו לכיבוש הערים הללו בימים הקרובים, ומטרתן לגרום לצבא אוקראינה לתמרן בין מספר זירות בעת ובעונה אחת, מה שלא יאפשר לו לרכז את הכוחות הנדרשים באזורים בהם הלחימה תהיה אינטנסיבית יותר, מחשש שמא חזיתות אחרות ישובו ויהפכו לפעילות בטווח הזמן המיידי.

מלחמת אוקראינה רוסיה דונבאס מריופול לוהנסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד