כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בחירות בחג השבועות

האנטישמים תולים תקוה שיוכלו להביס את היהודי

החלה ההצבעה המוקדמת לייצוג אזרחים מחוץ לצרפת - בפרלמנט. בפרלמנט הצרפתי מיוצגים גם אזרחים המתגוררים מחוץ לצרפת, על משבצת הזרים מתמודד חבר הפרלמנט מאיר חביב, לצד שני מתמודדים נוספים שמובילים קמפיין הסתה, האנטישמים תולים תקוה שיוכלו להביס את חביב בשל העובדה שיום הבחירות חל בעיצומו של חג השבועות, כשבוחריו שומרי המצוות לא ייצאו להצביע

האנטישמים תולים תקוה שיוכלו להביס את היהודי
חבר הפרלמנט מאיר חביב צילום: באדיבות לשכתו

החל מיום שישי האחרון החלה האפשרות להשתתף בהצבעה מוקדמת לפרלמנט הצרפתי לאזרחים במדינות שמחוץ לצרפת. חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב כיהן בתפקיד ב-9 שנים האחרונות ונבחר בעבר ברוב מוחץ עם 88% על ידי המצביעים הצרפתים המתגוררים בישראל.

בפרלמנט הצרפתי מיוצגים גם אזרחים המתגוררים מחוץ לצרפת. ועל משבצת זו מתמודד חבר הפרלמנט מאיר חביב לצד שני מתמודדים נוספים שמובילים קמפיין הסתה, הנותן לראשונה לטענתם תקוה להביס את חביב בשל העובדה שיום הבחירות שחל בעיצומו של חג השבועות, כשבוחריו שומרי המצוות לא ייצאו להצביע.

אולם מי שנרשם מראש יוכל להצביע בהצבעה מוקדמת החל מיום שישי האחרון ועד רביעי הקרוב בשעה 1 בצהריים. ואכן, במטה הבחירות של המועמד
היהודי צרפתי מאיר חביב משקיעים מאמצים לגייס כל קול, בשל החשש מפני הפסד לו מצפים בשמאל ובימין הקיצוני.

חביב ידוע כחבר פרלמנט לוחמני אשר התגייס אין ספור פעמים במאבקים נגד האנטישמיות בצרפת, ולמען השמירה על היהדות כדי לאפשר שחיטה כשרה נגדה מתנהלת מערכה קשה. כן יזם והוביל את החקירה הפרלמנטרית בצרפת על רצח שרה חלימי הי”ד ומאבקים ציבוריים רבים. בשל דעותיו והקירבה שלו לישראל, הוא אישיות מאוימת בצרפת והוא חי תחת אבטחה.

לקראת מערכת הבחירות הגורלית הגיע חביב להתברך במעונו של מרן הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, ששמע סקירה על פעילותו העניפה והמסורה של מאיר חביב למען קהילות יהודי צרפת ומאבקו נגד האנטישמיות וביצור הדת והכשרות בצרפת העומדת בעין הסערה, כאשר ארגונים רבי עוצמה מובילים נסיונות חוזרים ונשנים לפגוע בשחיטה ובכשרות המסורה.

לדברי חביב, "הקמנו מטה מיוחד שיפעל לסייע למצביעים שנרשמו לאפשרות ההצבעה באתר המקוון שמספרו 079-8008000. במערכת בחירות זו, בשונה מפעמים קודמות אין לנו איך לסייע בשינוע מצביעים בשל הבחירות הנערכות בחג ולא מעוניינים שאנשים יצביעו חלילה בחג, לכן אנו ממקדים מאמצים באיסוף כל קול בימי הבחירות המקוונים".

ממטה הבחירות של חבר הפרלמנט מאיר חביב בישראל נמסר: "מאיר חביב נלחם במשך שנים למען הזכויות של הצרפתים שהוא מייצג, ביניהם הצרפתים המתגוררים בישראל. עכשיו זה הזמן שלנו להתגייס בשבילו ולדאוג שכמה שיותר אנשים יצביעו. עבור רוב המצביעים בישראל, האופציה היחידה להצבעה תהיה באופן מקוון. מצד אחד זה 'חוסך' את ההגעה לקלפי, מצד שני זה מעלה קשיים טכנולוגיים עבור רבים מהמצביעים. הקהל בישראל מאד מעריך ואוהב את מאיר חביב ואנחנו מאמינים כי בע"ה למרות הקשיים, הוא ינצח גם הפעם בזכות ברכת גדולי ישראל".

מאיר חביב בחירות בצרפת הגרי''ג אדלשטיין חג שבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד