כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ביקור בבסיס הסודי

העיתונאי המריא במסוק כשעיניו מכוסות לאורך הטיסה

בסוף השבוע האחרון, רמטכ”ל צבא איראן יצא לסיור מצולם במתחם תת קרקעי שמיקומו אינו ידוע, ובו מוצבים לטענת איראן 100 מל"טי תקיפה חמושים במיטב הציוד האיראני המתקדם, כולל טילי קסאם 9, ופצצות מסוגים שונים. אל הרמטכ"ל התלווה עיתונאי שטס 45 דקות במסוק עם עיניים מכוסות

העיתונאי המריא במסוק כשעיניו מכוסות לאורך הטיסה
הרמטכ"ל בביקור בבסיס הסודי צילום: משמרות המהפכה

שבוע קשה עבר על האיראנים בשבוע שעבר. תחילה היה זה חיסולו המהדהד של הקולונל חסן סייד חודאי שהיה בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה. בהלווייתו שנערכה בבירה טהרן, השתתפו עשרות אלפי איראנים שצעדו אחר ארונו בקריאות זעם, תוך הנפת אגרופים קמוצים אל על, והכרזה חוזרת ונשנית "מוות לישראל".

בהלוויה טענו הבכירים האיראנים כי "הכיבוש", כלומר מדינת ישראל, מרים את ראשו ומעלה את רמת החוצפה שלו בפעולות שהוא מבצע בתוככי איראן. כמו כן הבטיחו האיראנים נקמת דם, אבל הבהירו כי "איראן תהיה זו שתבחר את העיתוי והמיקום בו תתבצע פעולת הנקם". מבחינת המשטר האיראני מדובר במכה תדמיתית קשה מאוד, והיא באה בתקופה סוערת במדינה, כשבשבועות האחרונים נערכות הפגנות בערים רבות באיראן, במחאה על המחירים המאמירים ועל השחיתות השלטונית.

לנוכח האמור, יצא בסוף השבוע רמטכ"ל הצבא האיראני לסיור מצולם במתחם תת קרקעי שמיקומו אינו ידוע, ובו מוצבים לטענת איראן 100 מל"טי תקיפה חמושים במיטב הציוד האיראני המתקדם, כולל טילי 'קסאם 9' ופצצות מסוגים שונים.

אל הרמטכ"ל האיראני התלווה עיתונאי שהורשה לצלם במתחם. העיתונאי סיפר בדיווח שהוא המריא במסוק מהעיר כרמאנשה, כשעיניו מכוסות, ולאחר כ-45 נחת בתוך המפעל. לדבריו, אין לו שמץ של מושג לאיזה כיוון טס המסוק ובאיזה אזור של איראן נמצא המתחם המדובר. בתצלומים נראה המתחם התת קרקעי, שאיראן כבר פרסמה תמונות מתוכו גם בפעמים קודמות. הרמטכ”ל האיראני התהדר שכל המל"טים במקום הם מתוצרתה של איראן, ולדבריו: "אין ספק שאיראן היא מעצמה אזורית בכל הקשור למל"טים מתוצרתה, שהם המתקדמים ביותר באזור".

על פניו נראה שהאיראנים בחרו דווקא בסיור זה כדי לנסות ולהרים מעט את המורל הלאומי, בין היתר גם כדי להעביר מסר של איום לישראל, בהמשך להתחייבויות של איראן להוציא לפועל פעולות נקם לאחר חיסולו של הקולונל חודאי.

איראן משמרות המהפכה תקיפת בסיס איראני עיתונאי איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד