כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עקיפה חוקית

בדקו את זכאותכם: המדינה מחלקת כרטיסי "פטור מהמתנה בתור"

החל מאמצע חודש הבא, במקומות בהם ניתן שירות לפי תור הנוצר במקום, ולא תואם מראש, יהיו זכאים ניצולי שואה מקבלי תגמול חודשי, נכי מלחמה או מקבלי קצבאות ממדינות חוץ, לבקש לקבל את השירות ללא המתנה בתור

בדקו את זכאותכם: המדינה מחלקת כרטיסי "פטור מהמתנה בתור"
כניסה לבנק הפועלים. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

שירות ללא תור: ביום 16.6.2022 ייכנס לתוקף תיקון בתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמת נגישות לשירות) תשע"ג-2013, אשר תוקן בשיתוף הרשות לזכויות ניצולי השואה.

בהתאם לתיקון זה, במקומות בהם ניתן שירות לפי תור הנוצר במקום, ולא תואם מראש, זכאים ניצולי שואה מקבלי תגמול חודשי, נכי מלחמה או מקבלי קצבאות ממדינות חוץ לבקש לקבל את השירות ללא המתנה בתור.

כמו כן, נקבעה זכותה של קבוצה זאת לפטור מתשלום עבור מלווה בכניסה למקומות בהם ניתן שירות לציבור. בעניין זה, חשוב לציין כי נותן שירות אינו חייב לתת את הפטור מתשלום למלווה כאשר הכניסה למקום הציבורי כרוכה בשירות אישי למלווה, כגון: הקצאת מושב באולם קולנוע או חדר במלון, או מתן שירות אישי מסוים.

בימים אלו שולח המשרד לשוויון חברתי לעשרות לאלפי ניצולי שואה ונכי מלחמה כרטיסים עדכניים שיכללו את המילים "פטור מהמתנה בתור, ופטור מתשלום עבור מלווה", על מנת שהזכאים יוכלו להציגם לבקשת הגורם הרלוונטי במקום, כחלק מהפניה למימוש הזכאות.

 

ניצולי שואה נכים תור שוויון חברתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד