כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המירוץ לרבנות • היכונו למתקפה הבאה: הגר"ע יוסף נגד הגר"ש עמאר

הגר"ש עמאר פועל במרץ למען בחירתו של הרב ציון בוארון לכס הראשון לציון • לדברי מקורבים, הגר"ע יוסף זועם ובתוכניתו לתקוף את הגר"ש • בבית הרב מסרבים להגיב • וגם: מיהו ה'רב השתקן' ומדוע ויתר הרב יצחק יוסף על עמדתו ביחס ל'היתר מכירה' • משחקי הכס - שלב הגמר

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



המרוץ לרבנות הראשית הגיע אמש אל הישורת האחרונה עם הגשת שמות המועמדים השונים על חתימות התמיכה שהשיגו.

ביום שני יקבעו שופטי בג"צ האם הרב שמואל אליהו נשאר במרוץ, או שמא עליו לפרוש ממנו. בזירה האשכנזית ניצבים כעת הרבנים דוד לאו, דוד סתיו יעקב שפירא ואיגרא.

בזירה הספרדית ניצבים הרבנים יצחק יוסף, ציון בוארון,יהודה דרעי, שמואל אליהו, אליהו אברג'ל ורצון ערוסי.

ברקע נחשפים כמה סיפורים מעניינים: הראשון שבהם הוא שאלת הדיל בין הקבלן 45 לחזון איש 5. כידוע, תומך הגראי"ל ברב דוד לאו. אמש (ד') קיבל גם הגר"ע יוסף את משפחת לאו בסבר פנים יפות, בירכו, הביע בו את תמיכתו וביקש לעשות הכול למען בחירתו.

כעת מגיע תור חזון איש להשיב על גמולו של הדיל ולהביע תמיכה פומבית ברב יצחק יוסף. ברקע עומדת התנגדותו של הגר"ח קניבסקי לרב יצחק, כמו גם למועמד הקודם הרב אברהם יוסף, וזאת על רקע תמיכתו בהיתר המכירה בשמיטה. אלא שמכתב אותו העביר הרב יצחק כלל הבטחה ברורה בנושא, והנושא נסגר על הצד היותר טוב.

צפוי כי במהלך הימים הקרובים יגיע אחד מחברי מועצת חכמי התורה של ש"ס או אולי הרב יצחק עצמו אל הגראי"ל שטינמן כדי להתברך ולקבל את תמיכתו במועמדותו.

במהלך הימים האחרונים ניסו במטה בוארון להעביר לחזון איש הצעה ולפיה: "אתם תתמכו ברב ציון בוארון, אנחנו בתמורה נבטיח להם 40 קולות בטוחים וודאיים לרב דוד לאו וכן נשיג עבורכם את הסרת מועמדותו של הרב יעקב שפירא. בחזון איש לא טרחו להשיב על ההצעה.

סייג לחוכמה שתיקה?

סיפור מעניין נוסף נעוץ בפגישות השונות של הגר"ש עמאר עם חברי הגוף הבוחר, על חלק מאותן פגישות דווח לגר"ע יוסף, שחש פגוע על שהרב עמאר אינו תומך במועמדות בנו. השמועות אומרות כי במהלך הימים הקרובים צפוי הרב לשגר מכתב חריף אל הרב עמאר ו/או לשאת מסר חריף בשיעור מוצ"ש בלוין. יש אומרים, שהמכתב כבר נוסח וממתין על שולחנו של הרב. לידיעות הללו אין כל אישור רשמי מבית הרב.

סיפור נוסף נוגע לביקורו של הרב בוארון בביתו של אחד מרבני הגוף הבוחר, כשהוא מלווה באחד מאנשיו של הגר"ש עמאר. השיחה התארכה, כשהאיש המלווה הוא זה שמנהל אותה והרב בוארון שומר על שתיקתו. בשלב מסוים היסה הרב את המדבר וביקש מהרב בוארון "יאמר נא הרב דברי תורה". הרב בוארון סירב והמשיך לשמור על שתיקה, איש הרב עמאר המשיך לדבר, עד שהסתיים הביקור והשניים נעמדו וצעדו לכיוון הדלת. בעמדם שם שב הרב על בקשתו "יאמר נא הרב דברי תורה", ושוב סירב הרב בוארון לבקשה.

"הרב רואה? הנה יש לנו פה מועמד שקט, לא מדבר, הנה הרב אינו שומע אותו אפילו בדבר תורה", חייך המלווה של הרב בוארון. הרב המארח, שהתשובה צרמה לו, מחה: "וכי אסור לרב לדבר? אסור לו לומר דברי תורה? וכי הוא בובה שאתה מזיז אותה ממקום למקום?".

שמועה נוספת מדברת על כך שבמוצ"ש קיבל הרב בוארון החלטה לפיו הוא פורש מהמרוץ. מתברר שברקע מופעלים עליו לחצים ובקשות מצד בני משפחתו. הגר"ש עמאר ישב איתו במשך שעה ארוכה ושכנעו שלא לעשות כן. האם התופעה תחזור על עצמה במהלך הימים הקרובים עד ליום רביעי הבא? מי יודע. ומי יודע אם שוב יצליח הרב עמאר לשכנע.

"חשש מכישלון בבחירות לא מתיר לפגוע בגדולי תורה"

ממטה הבחירות של הרב בוארון נמסר:

"צר לנו על מר דרעי שהפאניקה בה הוא שרוי מחשש לכישלון בבחירות, מובילה אותו לפגוע בגדולי ישראל ובראשם הראשל"צ רבי שלמה עמאר, אותו כינה מרן הגר"ע יוסף, 'מאור עולם'.

"מצער מאד כי דווקא מר דרעי שיודע מהעבר כי על פגיעה בגדולי ישראל - משלמים מחיר יקר, חוזר בשנית על טעותו.

"נותר לקוות כי דרעי ואנשיו ישכילו להבין כי חשש מכישלון בבחירות לא מתיר לפגוע בגדולי תורה ויחדלו מלעסוק בספינים וכזבים".
רבנות ראשית הגר'''ע יוסף הרב בוארון ש''ס גר''ש עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד