י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאז גיל 6

צינור נשימה 'נשכח' בתוך גופו של החולה במשך 30 שנה

רופאים השאירו צינור נשימה בגודל 24 ס"מ בגופו של גבר מקווינס ניו יורק במשך 30 שנה. כך עולה מתביעה משפטית. הוא בלע חלק מהמכשיר או את כולו בזמן שהיה באלמהרסט והרופאים שלו לא שמו לב

צינור נשימה 'נשכח' בתוך גופו של החולה במשך 30 שנה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

רופאים בניו יורק השאירו צינור נשימה במטופל במשך 30 שנה. הרופאים במרכז הרפואי אלמהרסט בקווינס ניו יורק תינוק בגודל 24 ס"מ בגופו של גבר מקווינס ניו יורק. "אני פשוט מרגיש, קצת כועס. רק בגלל העובדה הפשוטה שהם השאירו את זה בתוכי", אמר המטופל, רנה רמאצ'ה, בן 39, ל'ניו יורק פוסט' "זה יכול היה להיות יותר גרוע ממה מהתוצאה. אני מודה לאלוקים שאני עדיין כאן. יש לי בת שאולי לא הייתי מצליח מגדל".

הסיפור המוזר החל כאשר רמאצ'ה נפל מחלון בקומה השנייה באפריל 1989 כשהיה רק ​​בן 6. באותה תקופה הוא התגורר בוודסייד עם סבו וסבתו שהיגרו מאקוודור.

הוא הובהל לבית החולים אלמהרסט בניו יורק עם שבר בגולגולת וחובר למכשיר הנשמה וצינור נשימה. הרישומים הרפואיים שלו מהתקופה המדוברת גילו שהוא משך את הצינור, שעות לאחר מכן הצינור נעלם.

רמאצ'ה אומר שזו הפעם היחידה בחייו שהוא אי פעם קיבל צינור כזה ועורכי דינו משוכנעים שהוא בלע חלק מהמכשיר או את כולו בזמן שהיה באלמהרסט והרופאים שלו לא שמו לב. במהלך השנים, רמאצ'ה אומר שהוא סבל ממחלות קיבה לסירוגין - לעתים קרובות קיבל טיפול, אך זה לא הועיל. רמאצ'ה, אמר שבית החולים מעולם לא ביצע שום בדיקה שיכלה לגלות את הצינור במהלך נסיעותיו השונות למיון.

הצינור שהוצא מבטנו של הגבר

"היו לי כמה ביקורים בבית החולים בגלל הבטן, הקאות וכאבים, ובאמת לא ידעתי מאיפה זה בא ובסופו של דבר פשוט החלטתי פשוט להתייחס לזה כאל דבר רגיל בבטן ופשוט להפסיק ללכת יותר לבית החולים, אף אחד לא יכול היה להגיד לי מה זה היה", אמר. במהלך טיול משפחתי למקסיקו בשנת 2019, רמאצ'ה התחיל להרגיש גרוע מהרגיל.

"זו הייתה תחושה מוזרה באזור החזה והגרון שלי שמעולם לא הרגשתי קודם, ופשוט הרגשתי שיש משהו תקוע שם, משהו ממש מפריע לי בנשימה", הוא סיפר. מרפאה מקסיקנית אמרה שיש לו ברונכיטיס ושלחה אותו הביתה עם אנטיביוטיקה - אבל הבעיה נמשכה.

כשחזר לניו יורק, סריקת CAT במרכז רפואי מצאה סוף סוף את הצינור הישן נח בפנים לאורך הקימור הגדול יותר של בטנו. רמאצ'ה אמר שהוא היה בהלם. "הלסת שלי פשוט נשמטה. לא היה לי מושג איך זה הגיע לשם", אמר רמאצ'ה.

הצינורית הוסרה לבסוף על ידי מנתחים במרכז הרפואי רמב"ם ב-24 ביוני 2019. ראמצ'ה נאלץ לתבוע כדי שבית החולים ימסור לו בפועל את הצינור כדי שיוכל להשתמש בו כראיה בתביעת הרשלנות שלו נגד אלמהרסט ובעליו.

צינור קווינס רשלנות רפואית בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד